پایگاه اینترنتی الوسط در مقاله ای نوشت هیچ کس در بحرین به فساد مالی و اداری اهمیت نمی دهد و هیچ مقامی بازخواست نمی شود و هیچ وزیری به سبب فساد برکنار نشد و نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه الوسط بحرین در مقاله ای به قلم هانی الفردان نوشت از صدور گزارش دیوان نظارت مالی بیش از ده سال می گذرد (از 2003 تاکنون) و هر سال شاهد مجموعه ای از فساد مالی و اداری در نهادهای رسمی مختلف هستیم .

در گزارش امسال  این فسادها در سطح کمی کاهش یافت اما نمی توان این فسادها را دست کم گرفت. فساد فساد است چه کم باشد و چه زیاد.

گزارش جدید به انبوهی از انتقادات عمومی افزوده شد تا ثابت کند نهادهای رسمی به همان روش سابق ، کوتاهی و ضعف خود ادامه می دهند. در برخی اوقات فساد بسیار زیاد است بی آنکه مسولان  شرمسار شوند و یا اینکه از گزارش نظارتی واهمه ای داشته باشند.

روزنامه های داخلی امروز پس از انتشار جزئیات گزارش نظارت مالی و اداری بر سر یک موضع توافق داشتندو آن اینکه میلیونها دینار را دولت هدر می دهد و نهادهای دولتی در سطح گسترده ای قوانین را دور می زنند. برخی از روزنامه ها نوشتند هدر دهی مالی و فساد اداری ادامه دارد.

دولت نیز طبق معمول هر سال پس از انتشار گزارش از بازخواست و ارجاع خاطیان به کمیته های تحقیق و دادستانی حرف می زند و اینکه خللها و کوتاهی ها اصلاح خواهد شد.

از یازده سال پیش تا کنون یک وزیر به سبب فساد مالی و اداری  محاکمه نشد و هیچ مقام مسولی بازخواست نشد. 

بنابراین چرا یک مسول یا وزیر از گزارش دیوان نظامی مالی بترسد ، زیرا مطمئن هستند این گزارش هیچ چیزی نیست جز اینکه در یک روز در روزنامه ها منتشر می شود و حجم بزرگی از رسوائیها و تخلفات در نهادهای مختلف اعلام می شود.

 چرا یک مسول از این گزارش بترسد؟ وقتی که مطمئن باشیم در یازده سال گذشته حتی یک مسول یا وزیر به سبب فساد در نهاد یا وزارتخانه اش محاکمه نشده است و مجلس نمایندگان نیز نمی تواند وارد این مسائل شود جز اینکه در موارد جزئی و با شرم و حیاء این مسائل  را دنبال می کند و تهدیدهای توخالی و فریادهای تهی صادر می کند در حالیکه پشت پرده کاملا مطیع است.

هیچ کس در بحرین به فساد مالی و اداری اهمیت نمی‌دهد و هیچ مقامی بازخواست نمی شود و هیچ وزیری به سبب فساد برکنار نشد و نخواهد شد.زیرا فساد موجود در نهادهای رسمی دولت ، شرکتها و مجامع عمومی از آسمان می آید.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار