تحریم های رژیم صهیونیستی علیه غزه و متعاقبا قطع برق زندگی مردم را دشوار کرده است و به قیمت جان کودکان فلسطینی تمام می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد:  تنها مرکز تولید برق در غزه فقط بین چهار تا شش ساعت در روز برق تولید می کند. این وضع زندگی ساکنان غزه را مشکل کرده است.

گزارشگر این شبکه گفت: خشم مردم غزه از قطع برق آن ها را به خیابان ها کشاند. تنها مرکز تولید برق در غزه ناگزیر به کاهش میزان تولید خود شده است. تظاهرکنندگان به درخواست دو حزب سیاسی مهم در اعتراض به ناتوانی مرکز تولید برق در هفت سال گذشته به خیابان ها آمده اند. طلال ابو ظریفه  از جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: ما این تظاهرات را برای تحت فشار قرار دادن عاملان شکل گیری این بحران ترتیب داده ایم. اسرائیل با انزوایی که به غزه تحمیل کرده، اولین مسئول بروز این نابسامانی است. دولت آشتی فلسطین نیز با بی تحرکی در قبال این اوضاع در وضع  موجود مسئول  است. ما تفرقه ای را که موجب این بحران شده است، نکوهش می کنیم. گزارشگر ادامه داد: خانواده ای فلسطینی در اندوه از دست دادن دو فرزندشان در یک حادثه عزادارند. به گفته ماموران آتش نشانی، استفاده از شمع برای روشنایی خانه آن ها را به آتش کشید. یک زن فلسطینی ساکن غزه گفت: زندگی ما به جهنم مبدل شده است، کودکان ما به سبب تحریم های اعمال شده از سوی اسرائیل و نبود آب و برق جانشان را از دست می دهند. نبود برق و استفاده از وسایل دیگر برای ایجاد گرما و روشنایی از سال 2006 به مرگ 26 نفر بر اثر سوختگی  یا خفگی منجر شده است.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار