فرهادی گفت: هم اکنون بسیاری از رشته های تحصیلی باید حذف و یا ادغام شوند و رشته‌های همپوشان در دانشگاه‌ها راه بیافتد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمدی فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه شریف که در سالن جابر‌ بن حیان این دانشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: دانشگاه شریف در سال 44 تاسیس شد و در سال 47 این دانشگاه بدون کنکور دانشجو می پذیرفت البته دانشجویانی که معدل آنها بالای 18 باشد و من به دلیل اینکه می خواستم در رشته پزشکی تحصیل کنم وارد این دانشگاه نشدم.

وی افزود: چیزی که هم اکنون حائز اهمیت است بحث رشته‌های تحصیلی است چنانچه برخی از این رشته‌ها باید متوقف شوند و رشته‌های همپوشان راه یابند.

وی به ساماندهی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: آموزش عالی باید ساماندهی یابد و رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلی جدید تاسیس شود چنانچه دانشگاه‌های نسل سوم و دانشگاه کارآفرین جهت رسیدن به فناوری و خلق ثروت باید تاسیس شود.

وی در پایان به بحث رتبه‌های دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت: هم اکنون دانشگاه شریف با دارا بودن قطب‌های علمی و رتبه بندی‌های بین‌المللی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می شود که باید بحث جذب دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه بیشتر از دانشگاه‌های دیگر نمود پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار