معاون فنی و عمران سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص مبلغی بالغ بر 255 میلیلارد ریال برای بهسازی روستاهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید علی شریفی اصل  اظهار داشت: به دنبال توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند، فعالیت‌های بخش عمران آن نیز در حال گسترش است که می توان به طرح بهسازی روستاهای آبادان و خرمشهر با هدف مهاجرت معکوس اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: ۳۲ روستا در خرمشهر و ۱۰ روستا در آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند که  برای مشخص شدن نیازهای این روستاها، بررسی ها و مطالعات لازم توسط این سازمان صورت گرفته است.

 شریفی اصل همچنین خاطرنشان کرد: متولی روستاها در کشور، بنیاد مسکن هر شهرستان می باشد به همین دلیل طی جلسه ای که با مدیران بنیاد مسکن های آبادان و خرمشهر داشته ایم، برآوردهای لازم صورت گرفت و تصمیم بر آن شد که با مبلغی بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال در فاز اول  ۱۸ روستا در خرمشهر و ۱۰ روستا آبادان بهسازی و نوسازی شوند.

معاون فنی و عمرانی در خصوص فعالیت‌های عمرانی آتی در خصوص بهسازی روستاها گفت: اولویت برای ما روستاهایی است که دارای زیرساخت هایی نظیر شبکه آب رسانی و فاضلاب، گاز، برق، مخابرات و … هستند که با وجود این زیرساختها، کارهای عمرانی  از قبیل آسفالت سازی، انتقال آب های سطحی و کف پوش و فضای سبز در آن روستاها انجام خواهد شد .

وی در پایان پیش بینی کرد:تا پایان سال جاری ۲۸ روستای مذکور به طور کامل بهسازی شوند و همین امر می تواند گامی مهم و اساسی در جهت مهاجرت معکوس روستاییان باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.