تحقیقات نشان می‌دهند که عوامل عفونی نظیر عفونت‌های پوستی و عفونت‌های محل عمل جراحی، در بسیاری از بیمارستان‌ها انتقال و انتشار گسترده‌ای دارند.

فرهاد خواجه ئیان متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: عفونت‌های بیمارستانی مشکلی جدی هسند که کنترل آن‌ها نیاز به یک عزم جدی و برنامه ریزی دقیق دارد. 

وی با اشاره به اقدامات خوبی که تاکنون در خصوص کنترل عفونت در بیمارستان‌ها صورت گرفته است، تاکید کرد: این اقدامات در بسیاری از موارد مقطعی بوده و در موارد متعدد عزم جدی برای کامل کردن اقدامات انجام شده و پیگیری آن‌ها وجود ندارد. 

خواجه ئیان تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که عوامل عفونی نظیر عفونت‌های پوستی و عفونت‌های محل عمل جراحی در بسیاری از بیمارستان‌ها انتقال و انتشار گسترده‌ای دارند. 

وی یادآور شد: در واقع تحقیقات اخیر بیان کننده آلودگی گسترده محیط برخی از بیمارستان‌ها و حضور منابع آلوده کننده برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها است. 

خواجه ئیان خاطرنشان کرد: آموزش کافی بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها، دقت در استفاده از لوازم بیمارستانی و شستشوی مناسب آن‌ها، کنترل مصرف آنتی بیوتیک‌ها و دقت در استریل لوازم بیمارستانی، از جمله راهکارهای کنترل عفونت در بیمارستان است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.