عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در تمام دنیا معضل عفونت‌های بیمارستانی مشاهده میشود، گفت: میزان ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی در ایران بالاست.

فریبا شیروانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به بیماری نیستند با ورود به بیمارستانها بیمارخواهند شد، بیان داشت: اصولا فرد با یک میکروب خطرناک از بیمارستان خارج شده و این میکروب بدون اینکه در او ایجاد بیماری کند روی سطح بدن فرد زندگی میکند.

وی افزود: اگر فرد کسی باشد که به دلیل آمادگی قبلی مثلا در اثر ابتلا به نوعی بیماری پوستی دچار عفونت نیز شده باشد، وقتی برای بار دوم توسط میکروب خطرناکی که با ورود به بیمارستان روی سطح بدنش نشسته ، بیمار شود دیگر آنتی بیوتیکهای قبلی روی او اثرگذار نیستند.

وی همچنین به کادر درمانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:کادر درمانی علاوه براینکه خود مبتلا به عفونت میشوند با ورود به جامعه عاملی که در بیمارستان میکروب خطرناک بود را خارج می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه میکروبها بدون بیمار کردن پرسنل درمانی آنها را انتقال دهنده بیماری میکنند، تصریح کرد: کادر درمانی برای کسانی که آمادگی زمینه ای دارند از جمله نوزادان،کسانی که عمل پیوند انجام داده اند و همچنین کسانی که داروهای خاص مصرف میکنند ناقل میکروب خطرناک خواهند شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار