گزارش‌ها نشان می‌دهند که عفونت "دستگاه ادراری" با حدود 40 تا 45 درصد، شایعترین "عفونت" در بیمارستان‌ها است و پس از آن، عفونت ناشی از زخم جراحی، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت دستگاه گردش خون قرار دارند.


علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اقدامات تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند به طور اجتناب‌ناپذیر به کسب "عفونت‌های بیمارستانی" توسط بیماران منجر شده و حتی به مرگ بیمار بیانجامد.


وی با اشاره به هزینه‌های سنگین "عفونت‌های بیمارستانی" برای سیستم بهداشتی و درمانی، جامعه، بیماران و خانواده‌ آنها، تصریح کرد: سالانه میلیاردها تومان در کشورمان صرف عفونت‌های بیمارستانی و عوارض آن می‌شود که البته هزینه‌های جانی قابل محاسبه با پول نیست.

مرادی با بیان اینکه هر یک از اعضای بدن می‌تواند در بیمارستان دچار عفونت شود، تأکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند که عفونت دستگاه ادراری عامل حدود 40 تا 45 درصد عفونت بیمارستانی است و پس از آن، عفونت ناشی از زخم جراحی، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت دستگاه گردش خون قرار دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته، عفونت ادراری شایعترین و عفونت تنفسی کشنده‌ترین "عفونت‌های بیمارستانی" به شمار می‌آیند که البته میزان و شدت این عفونت‌ها در مناطق مختلف، می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.