با برقراری کامل نظام مراقبت بیمارستانی و پیگیری دقیق آن، می‌توان از بروز حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد عفونت‌های بیمارستانی جلوگیری کرده و از این طریق هزینه‌های بهداشتی و درمانی را تا حد زیادی کاهش داد.

بهروز والی‌نژاد فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عفونت‌های بیمارستانی سالانه میلیارد‌ها تومان به دولت، سیستم بهداشتی، درمانی، جامعه، بیماران و خانواده آن‌ها هزینه تحمیل می‌کند و خسارت‌های زیادی برجای می‌گذارد. 

وی با اشاره به اینکه با برخی از تدابیر و راهکار‌ها می‌توان خطر عفونت‌های بیمارستانی را کاهش داد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این راهکار‌ها و تدابیر، برقراری نظام مراقبت عفونت بیمارستانی و پیگیری دقیق آن است. 

 والی‌نژاد تاکید کرد: با برقراری کامل نظام مراقبت بیمارستانی و پیگیری دقیق آن، می‌توان از بروز حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد عفونت‌های بیمارستانی جلوگیری کرده و از این طریق هزینه‌های بهداشتی و درمانی را تا حد زیادی کاهش داد. 

وی تصریح کرد: بدیهی است که با کاهش موارد عفونت‌های بیمارستانی، از اتلاف منابع ملی نیز تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد. 

والی‌نژاد با بیان اینکه سیستم مراقبت عفونت بیمارستانی می‌تواند تمام بیمارستان یا بخش‌های خاص را پوشش دهد، یادآور شد: این سیستم می‌تواند به صورت دوره‌ای به اجرا درآید و همچنین براساس اولویت‌ها در زمینه کنترل عفونت و انواع عفونت‌های بیمارستانی صورت گیرد. 

وی گفت: عفونت‌های بیمارستانی از نظر مرگ و میر و ناخوشی بیماران، افزایش مدت بستری بیمار در بیمارستان و هزینه‌های سنگینی که بر جای می‌گذارد، اهمیت بالایی دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار