زرقی از رونمایی از بزرگ‌ترین اتاق تمیز دانشگاههای علوم پزشکی کشور همزمان با سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تشکیل مدیریت فناوری یکی از برنامه‌های ترسیم شده در این معاونت است و به واسطه آن یک صندوق جدید برای طرحهای منجر به پژوهشهای کاربردی و تولید محصول و ثروت ملی ایجاد شد. این مدیریت هفت قالب برای طرحهای پژوهشی برحسب گروههای مختلف (آزمایشگاهی، پایه، IT، تغذیه، پزشکی بالینی) تعریف کرد که افراد می‌توانند طرحهای فناورانه خود را به این مدیریت ارایه دهند. با ایجاد این صندوق ضمن توجه به تولید دانش و مقاله در راستای پژوهشهای منجر به تولید محصول نیز سرمایه گذاری می‌کنیم. 

وی ادامه داد: از اقدامات دیگری که در این راستا انجام شد تقویت مراکز رشد و آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در دانشگاه بود. در یکسال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه از ۲ به ۱۴ افزایش یافت که این رشد قابل ملاحظه‌ای است. نمونه‌های پژوهشی اکثر این شرکت‌ها آماده شده، فاز آزمایشگاهی آن‌ها خاتمه یافته و در آستانه تولید پایلوت یا مرحله تجاری سازی قرار دارند و انشاءا... بزودی نتایج آن‌ها منتشر می‌شود. 

زرقی خاطر نشان کرد: همچنین همزمان با سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترین کلین روم یا اتاق تمیز دانشگاههای علوم پزشکی کشور رونمایی خواهیم کرد و با تجهیز آزمایشگاه جامع تحقیقاتی و فراهم کردن یک شبکه آزمایشگاهی درصدد هستیم ضمن خدمات رسانی به پژوهشگران کشور، توانمندیهای آزمایشگاهی و تخصصی آنان را در بانکی متمرکز در این آزمایشگاه داشته باشیم و باعث تسهیل خدمت رسانی پژوهشی ازنظر سخت افزاری به پژوهشگران شویم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار