تاکنون چند نانو دارویی که در کشور تولید شده و نقش تأثیرگذاری در بهبود بیماری‌ها و سلامت مردم داشته، مراحل پژوهشی آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر محسن تفقدی گفت: تاکنون چند نانو دارویی که در کشور تولید شده و نقش تأثیرگذاری در بهبود بیماری‌ها و سلامت مردم داشته، مراحل پژوهشی آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علوم پزشکی مشهد در بخش پژوهش از وضع نسبتاً خوبی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک کشور برخوردار است و رتبه پنجم را داراست، خاطر نشان کرد: ‌به منظور افزایش تولید محصولات دانش محور ۲۰توافقنامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و ۲ مرکز فناوری دارویی منعقد شده است. 
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس برنامه و مجوز وزارت بهداشت، ۵۶ دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در ۱۱ مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: ‌ تاکنون در چهار فراخوان انجام شده، ۲۶ دانشجو در ۶ مرکز تحقیقاتی دانشگاه در مقطع دکترای پژوهشی پذیرش شده‌اند. 
 
تولید داروهای بیوتکنولوژی در دستور کار دانشگاه 
 دکتر محسن تفقدی از ثبت ۱۶ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول سال گذشته خبر داد و افزود: این اختراعات در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است و در این راستا حمایت‌های ویژه‌ای از ثبت اختراعات ملی و بین المللی خواهیم داشت. 

وی، تقویت و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و سوق دادن اعضای هیأت علمی بدین سو، ایجاد اقدامات زیرساختی برای تقویت مراکز فناوری رشد، احداث اتاق تمیز برای تولید داروهای بیوتکنولوژی و نیمه صنعتی، برنامه ریزی برای پژوهش‌های بیشتر در زمینه سلولهای بنیادی و سلول درمانی را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد. 

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این دانشگاه در حوزه بین المللی به منظور تبادلات علمی و دانشجویی تاکنون قراردادهایی با کشورهای مختلف نظیر هلند، کانادا و عراق منعقد ساخته است. 

وی اظهار داشت: در سال گذشته یکهزار مقاله از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجلات و پایگاههای معتبر چاپ شده اما برای تثبیت و کیفی سازی آن‌ها فعالیت‌های متعددی لازم است. 
دکتر تفقدی همچنین از نشر ۴۰ عنوان کتاب توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب تألیف و ترجمه خبر داد.


انتهای پیام/
برچسب ها: نانو ، دارو ، پژوهش ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار