راه اندازی اولین برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی اولین برج فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن اقدام به ایجاد اتاق تمیز برای تحقیقات میکروالکترونیک و هوافضا شده است که با تامین اعتبارات آن ظرف ۴ ماه تکمیل خواهد شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: دکتر مسعود برومند در هشتمین گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر، اقتصاد ایران را اقتصاد دولتی مبتنی بر نفت توصیف کرد و گفت: این امر موجب شده است تا دولت به عنوان سرمایه گذار نقش ایفا کند لذا خروجی فعالیت‌های تحقیقاتی به بیرون دانشگاه‌ها راه نیابد.
 
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با تاکید بر اینکه در تجاری سازی باید فناوری با اطلاعات بازار آمیخته و منجر به طرح کسب و کار شود، اظهار داشت: فرآیند تجاری سازی نیاز به زیر ساخت‌هایی دارد که در این فرآینده علاوه بر وجود زیر ساختهای ملی نقش بانک‌ها نیز بسیار برجسته است.
 
وی از راه اندازی اولین برج فناوری در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: ۵ طبقه این برخ به عنوان یکی از زیر ساختهای تحقیقاتی، نهایی شده است و برای تکمیل ۶ طبقه باقی مانده نیاز به ۱۵۰ میلیارد ریال بودجه است که با تامین این اعتبارات در مدت ۲۲ ماه آماده خواهد شد.
 
برومند، ایجاد اتاق تمیز را یکی دیگر از زیر ساخت‌های لازم برای فرآیند تحقیق و تجاری سازی ذکر کرد و ادامه داد: اتاق تمیز برای انجام تحقیقات در حوزه‌های هوافضا، ممز، بایوتکنولوژی و میکروالکترونیک مورد نیاز است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار