وزير نيرو گفت: سعي ميکنيم تا جايي که کار تأمين آب وجود داشته باشد، آب مورد نياز را براي توسعه زمين هاي کشاورزي تامين کنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، چيت چيان در  ديدار  از طرح احياي دشت‌هاي خوزستان  افزود : کارهاي زيادي با سرمايه هاي سنگين توسط وزارت نيرو انجام شده که مي‌توان بهره برداري زيادي از آن کرد .

وي گفت اين کارها هم‌اکنون به بهترين صورت  در  حال انجام است که به محض اين‌که به نتيجه برسد اثرگذاري فوقالعاده‌اي را در بخش کشاورزي ايجاد مي‌کند.

وزير نيرو  با بيان اينکه  آورد آب تعداد زيادي از رودخانه هاي کشور نصف شده که اين امر ما را در بخش تامين آب کشاورزي محدود کرده است گفت : کاهش آورد آب‌هاي آب رودخانه هاي کشور، کاهش بارش در تغيير نظام بارش باران است. 

چيت چيان  با اشاره به اينکه  کم‌آبي مشکلي است که کل بخش کشاورزي کشور با آن مواجه است  گفت :  در شرايطي که آب نداريم اگر در بخش کشاورزي بدون برنامه ريزي سرمايه گذاري کنيم، بطور  قطع دچار مشکل ميشويم .

وي  افزود :  بخش زيادي از آب‌ها  براثر تبخير از دست ميرود و  از طرفي برداشت آب از بالا دست نيز  مشکل تأمين آب را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، کشاورزی ، کشت ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار