به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه براساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولید سالانه تخم مرغ استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 18 هزار و 500 تن که معادل نیاز استان است، خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛بهرام خانی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 10 هزار و 500 تن تخم مرغ در این استان تولید شده، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود میزان تولید تخم مرغاستان تا پایان سال به این رقم برسد که زودتر از برنامه محقق شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: پیش بینی می‌شود میزان تولید تخم مرغاستان تا پایان سال به بیش ازیازده هزار تن برسد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات توسعه‌ای پرورش مرغ تخمگذار در استان،ادامه داد: تا پایان امسال ظرفیت یک واحد 30 هزار قطعه‌ایبه 100 هزار قطعه می‌رسد و دو واحد 30 هزار قطعه ای جدید نیز وارد چرخه تولید می‌شوند.

خانی افزود:براساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولید سالانه تخم مرغ در این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 18 هزار و 500 تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سرانهمصرف تخم مرغ در استان را 10 کیلوگرم دانست و افزود: تخم مرغ پس از شیر دومین غذای کاملی است که ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد.

در حال حاضر از 22 واحد مرغ تخمگذار در استان ؛تنها 14 واحد فعال هستند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، تن ، هزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.