در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی کشور، محمدرضا کاظمی نورالدینوند به عنوان مجری نمونه ملی مدیریت منابع جنگلی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ معرفی و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی کشور با حضور رئیس جمهور در تهران، از « محمدرضا کاظمی نورالدینوند » به عنوان « مجری نمونه ملی مدیریت منابع جنگلی » در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ تقدیر شد.

محمدرضا کاظمی نورالدینوند با اجرای طرح احیای جنگل و مرتع در سطح 1559 هکتار از اراضی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، ضمن ایجاد مرکز پایلوت تحقیقاتی، به عنوان مجری نمونه ملی مدیریت منابع جنگلی در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی با حضور رئیس جمهور در تهران، معرفی و مورد تقدیر قرار گفت.

کاظمی نورالدینوند در این طرح، از سال 1390 و با مشارکت کشاورزان و اهالی منطقه، ضمن فرهنگ سازی محلی برای احیاء و توسعه جنگل و مرتع در محل، موفق به کاشت و پرورش 250 هکتار کرفس کوهی، یک هزار هکتار درختان جنگلی نظیر بلوط، بنه، زرشک، گلابی وحشی ( کوهی )، بادام کوهی، انجیرکوهی و ... و همچنین ایجاد سطح قابل توجهی باغات مثمر برای کشاورزان شده است.

به گفته وی، اجرای این کار به دلیل مشکلات اقتصادی ساکنان منطقه و همچنین شرایط جغرافیایی و کوهستانی، مشکلات عدیده ای را در پی داشته که مثلاً برای ساخت مرکز پایلوت تحقیقاتی و حصارکشی بخش های نمونه، مجبور به حمل و انتقال مصالح و شن و سیمان بوسیله قاطر در مسیری 18 کیلومتری بودند.

کاظمی نورالدینوند، هدف از اجرای این طرح را احیاء و توسعه عرصه های جنگلی و مرتعی زاگرس، بویژه مناطقی که به دلیل برداشت بی رویه و نادرست بهره برداران تخریب شده بود، علام کرد.

در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی کشور که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، از 11 تولید کننده برتر بخش کشاورزی و 64 کشاورز نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.