نظرسنجی ها از مردم آمریکا نشان می دهد آنها کاهش بدهی های کاخ سفید را اولویت اقدامات واشنگتن در سال 2015 میدانند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شاخص اطمینان مالی ماه دسامبر که توسط " بنیاد پیتر جی پیترسون " اندازه گیری شده است نشان می دهد که حدود 80 درصد شهروندان آمریکایی نگرانی هایی درباره بدهی های طولانی مدت دولت این کشور دارند . به اعتقاد مردم آمریکا سیاستمداران این کشور باید رفع این مشکل را در اولویت برنامه ریزی های خود در سال آتی میلادی قرار دهند . 

در بخش دیگری از این اندازه گیری شاخص که روز سه شنبه منتشر گردید ، آمده است : از هر ده آمریکایی که به سوالات نظرسنجی پاسخ داده ، هشت تن معتقدند که مسئله کاهش و رفع بدهی های سنگین دولتی باید یکی از سه اولولیت مهم و اصلی رییس جمهور و کنگره در سال 2015باشد . 

ازاین تعداد حدود 60 درصد از پاسخگویان لزوم چنین اقدامی را واجب و بسیار ضروری دانسته اند . 

گزارش بنیاد "پیترسون" نشان می دهد که مردم آمریکا علیرغم دیدگاه های متفاوت سیاسی ، همگی بر ضرورت این مشکل بزرگ در دولت آمریکا متفق القول هستند . بر همین اساس ، 69 درصد از حامیان حزب دموکرات ، 81 درصد از افراد بی طرف و 90 درصد از حامیان جمهوری خواهان معتقدند مسئله بدهی های واشنگتن باید یکی از سه اولویت سیاستمداران باشد . 

همچنین گزارش نشان می دهد که 70 درصد آمریکایی ها اینگونه فکر می کنند که  هنگامی که مسئله رفع بدهی های دولتی کاخ سفید پیش می آید رویه و اقدامات سیاستمداران نادرست بوده و 60 درصد آنها نیز اینگونه عنوان کرده اند که در سال آینده این بحران تشدید خواهد شد . 

گفتنی است بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا ، بدهی دولتی ایالات متحده در حال حاضر 18تریلیون دلار است که در سال 2009 که باراک اوباما برای نخستین بار در مقام رییس جمهور وارد کاخ سفید شد ، این مبلغ 11/9 تریلیون دلار بود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، مردم ، دولت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار