دکتر ربانی گفت: بهترین و مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم است و از آنجایی که مراجعین به مرکز طبی کودکان از تمام کشور هستند و عموما قشر ضعیف جامعه را شامل می‌شوند، این کاهش پرداختی موجب رضایت خاطر مراجعین را فراهم کرده است.

دکتر علی ربانی، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح تحول سلامت، نمونه‌ای از نگاه ویژه دولت به مقوله سلامت است که برای اولین بار مطرح و عملیاتی شده است و دستاوردهای آن بخصوص برای اقشار ضعیف جامعه بسیار خوب بوده است از مهمترین کارهایی که در طرح تحول صورت گرفت، لزوم حضور پزشک متخصص در اورژانس بیمارستانها است که البته قبل از آغاز طرح تحول، بدلیل ریفرال بودن مرکز طبی کودکان، حضور پزشک متخصص در اورژانس را داشتیم.

وی گفت: از اقدامات مفید دیگری که به نفع مردم است، کاهش پرداختی از جیب است، بطوری که هدف طرح تحول از ابتدا پرداخت 10 درصدی از جیب بود ولی با ادامه موفقیت آمیز طرح تحول در مرکز طبی کودکان میزان پرداختی از جیب در حال حاضر به 8 تا 6 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است، قبل از آغاز این طرح، پرداختی مردم در این مرکز،‌ کمتر از دیگر مراکز دولتی و تنها 30 درصد بود که هم اکنون به 6 تا 8 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار