معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر گفت: باید برای برطرف شدن قالب نیاز‌های کشور بستری ایجاد شود که یکی از این نیاز‌ها آشنایی دو طرفه‌ی اساتید با صنعت و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ احسانیان، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌طوسی بیان کرد: هدف از فعالیت‌های پژوهشی در کشور رفع نیاز‌های فعلی و آینده مادی و معنوی بشریت است که برای رفع این نیازها اولویت پژوهشی مشخص شود. 

وی افزود: باید بستری ایجاد شود تا قالب قوانین نیازهای کشور برطرف شود که یکی از آن نیازها آشنایی دو طرفه‌ی اساتید با صنعت و دانشگاه است.
 
وی در ادامه گفت: از چالش‌های پژوهشی می توان به هدفمند سازی پژوهش در کشور در زمینه تحصیلات تکمیلی و کمبود بودجه و همچنین عدم مصرف بودجه و مشارکت اساتید در پروژه آنها اشاره کرد. 

وی در ادامه افزود: در صنعت ما حمایتی از پروژه‌ها نمی‌شود زیرا رویه صنایع محصول محور است و اساتید مایل هستند که پژوهش‌هایی انجام دهند که بیشتر در مرز دانش هستند و این موضوع نیز دلیلی بر عدم آشنایی آنان با صنعت است. 

وی گفت: از چالش‌هایی که تاکنون مطرح شد کاهش مقالات است و همچنین افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی که حمایت از آن‌ها کم است و باید مقالات به سطح کیفی افزایش یابد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از برنامه‌های دیگر که ما در آینده حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، سازمان دهی و ایمنی آزمایشگاه‌ها است.


 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار