رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

مدرک‌گرایی شاخص‌های پژوهشی را کم رنگ کرده است/ باید مدرک‌گرایی به حاشیه رانده شود

با توجه به اینکه یکی از تبعات مدرک گرایی همین شیوه آموزش‌های کمی و به دور از کیفیت است، شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که در یک مقطع تحصیلی هیچ توجهی به شاخص‌های پژوهشی نمی‌شود.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مدرک‌گرایی موجب شده است، کمترین توجهی به کیفیت آموزش نشود و شاخص‌های پژوهشی به حاشیه رانده شود. 

وی افزود: در حال حاضر مدارک دانشگاهی بدون توجه به شاخص‌های پژوهشی اعطا می‌شود و در واقع بحث مهم و جدی آمایش سرزمین به فراموشی سپرده شده است. 

وی با بیان اینکه اکنون شاهد رشد کمی و بی‌قواره مدرک گرایی از کشور هستیم خاطر نشان کرد: یکی از واجبات کیفی گرایی در امر آموزش توجه به شاخص‌های پژوهشی است اما آیا کدام دانشگاه اعطای مدارک دانشجویان را منوط به این فاکتور می‌داند؟ 

وی تصریح کرد: بحث مدرک گرایی در سالهای اخیر آسیب‌های فراوانی به بدنه آموزش عالی کشور زده است و هیچ راهی جز تغییر نگرش در مقوله آموزش وجود ندارد، یعنی اگر بخواهیم بر مشکلات کنونی حوزه آموزش عالی فائق آییم، باید به مقابله با مدرک گرایی بپردازیم و پژوهش و کاربردی بودن را جایگزین شیوه کمی آموزش در دانشگاه‌ها کنیم. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار