هروی گفت: مدرک گرایی یکی از تبعات کمی گرایی و فعالیت‌های صرفا کمی در حوزه آموزش است که در سالهای اخیر بدون توجه شاخص‌های پژوهش صورت گرفته است.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مدرک گرایی یکی از تبعات فعالیت‌های کمی در حوزه آموزش عالی است که در سالهای اخیر به فارغ‌التحصیلی حجم  زیادی از افراد منجر شده است و در صورتیکه هیچ نیاز سنجی بین رشته‌های دانشگاهی و ضروریات جامعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به شاخص‌های پژوهشی توجهی نشده است، خاطر نشان کرد: هدف وزارت علوم باید تبری از مدرک گرایی باشد و بحث فراموش شده آمایش سرزمین نیز از این بی‌عدالتی بسیار آسیب دیده است.

وی تصریح کرد: اگر آمایش سرزمین که سالها پیش تصویب شده بود عملی می‌شد اکنون با این حجم از فارغ‌التحصیلان بیکار در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مواجه نبودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار