رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:
دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مدرک گرایی یکی از تبعات فعالیتهای کمی در حوزه آموزش عالی است که در سالهای اخیر به فارغالتحصیلی حجم زیادی از افراد منجر شده است و در صورتیکه هیچ نیاز سنجی بین رشتههای دانشگاهی و ضروریات جامعه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به شاخصهای پژوهشی توجهی نشده است، خاطر نشان کرد: هدف وزارت علوم باید تبری از مدرک گرایی باشد و بحث فراموش شده آمایش سرزمین نیز از این بیعدالتی بسیار آسیب دیده است.
وی تصریح کرد: اگر آمایش سرزمین که سالها پیش تصویب شده بود عملی میشد اکنون با این حجم از فارغالتحصیلان بیکار در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مواجه نبودیم.
انتهای پیام/