رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

"ساماندهی آموزش عالی" نیازمند ادغام برخی دانشگاه‌هاست/ "دانشگاه علمی کاربردی" مطابق انتظار عمل نکرد

با توجه به این که توسعه کمی و متعدد دانشگاه‌ها در حال حاضر گریبان آموزش عالی را گرفته است برای ساماندهی آموزش عالی نیازمند ادغام برخی دانشگاه‌ها هستیم.

جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه کمی و متعدد دانشگاه‌ها در حال حاضر مبدل به کابوسی برای حوزه آموزش عالی شده است برای ساماندهی این حوزه نیازمند ادغام برخی دانشگاه‌ها هستیم. 

وی گفت: ما باید به سمتی برویم که یکپارچگی دانشگاه‌ها را محقق سازیم و در ایجاد دانشگاه‌ها در قالب یک واحد علمی منسجم با رویکردهای متفاوت گام برداریم. 

وی با بیان این که ادغام دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی هم از این مقوله مستثنی نیست خاطر نشان کرد: اما نباید فراموش کرد که تنها یک طرح در این زمینه ارائه شده است و ادغام دو دانشگاه نیازمند کار کارشناسی و بسترسازی‌های علمی و منطقی است که تا فراهم نشود نمی‌توان به آن دامن زد. 

وی تصریح کرد: ضمن اینکه نباید فراموش کنیم دانشگاه علمی کاربردی قرار بود نیروهایی کاملا مهارتی تربیت کند اما این طور پیش نرفت و به هر کس مجوز تحصیل داده است که این خلاف ماهیت اصلی این دانشگاه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.