موضوع سیاست کاری و سیاست زدگی در فضاهای علمی که به تازگی مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند به عنوان بزرگترین آفت توسعه علمی کشور به حساب می آید.

جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: سیاست کاری و سیاست بازی در مجامع علمی موضوع بسیار مهمی است که در طی چند روز آینده در مجلس نیز بررسی خواهد شد و تلاش  همه مسئولین باید بر خروج فضاهای علمی از مقوله های سیاسی باشد.

وی گفت: 2 هفته پیش رهبر معظم انقلاب در نشستی که با مسئولین جهاد دانشگاهی داشتند به این موضوع مهم اشاره داشتند و از آن به عنوان بزرگترین آفت توسعه علمی کشور یاد کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاهها باید از سیاسی بازی  فاصله بگیرند، خاطر نشان کرد:دانشگاه‌ها باید به فکر جهش علمی باشند و تا جهش علمی صورت نگیرد، نمی‌توان به آیند اقتصاد دانش بنیان امیدی داشت.

وی تصریح کرد: روند توسعه کمی که در سالهای گذشته در دانشگاه‌ها صورت گرفته است عرصه را برای فعالیت‌های حاشیه‌ای و سیاسی باز کرده است و برای حذف این دغدغه مسئولین دانشگاه‌ها باید سعی در ایجاد یک جهش علمی در مجامع آموزش داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار