رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:
جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم هشدارهایی که در خصوص مدرک گرایی و تبعات منفی آن برای حوزه آموزشی کشور داده میشود، به لحاظ انگیزههای مالی هنوز هم شاهد مدرک گرایی و سودجویی تجاری از مدارک دانشگاهی هستیم.
وی گفت: این حجم از برون ده مدارک در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل دکتری و کارشناسی ارشد گواه محکمی بر نگاه کمی به آموزش است که بدون هیچ توجهی به شاخصهای پژوهشی صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه مدرک گرایی توجه به آمایش سرزمین را به حاشیه رانده است، خاطر نشان کرد: رشد بیرویه کمی که در سطح کشور دیده میشود، موجب عقب ماندن کشور از توسعه علمی شده است و موجب شده است بخش اعظمی از برنامههای تعریف شده در سند چشم انداز خاک بخورند و از حیث اهمیت خارج شوند.
وی تصریح کرد: البته باید تاکید کنم اگر آمایش سرزمین که سالها پیش تایید شده است به صورت قانونی در بیاید، اجرای آن الزام است و میتوان با موارد تخطی آن، چه دانشجو و چه مسئول دانشگاهی برخورد شود.
انتهای پیام/