العبادی: تقویت همکاری منطقه‌ای خطر تروریسم را دور می‌کند

نخست وزیر عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که تقویت همکاری با کشورهای منطقه براساس منافع مشترک، منبع قدرتی برای همگان است و خطر تروریسم را از این کشورها دور می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق امروز صباح خالد الحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت را به حضور پذیرفت.
 
این بیانیه افزود: دوطرف در این دیدار تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف و اوضاع منطقه و تلاش ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را بررسی کردند.
 
العبادی خواستار "تداوم تلاشها برای تحکیم روابط دو کشور برادر و همسایه عراق و کویت شد و به وجود فضای مثبت و چهره جدیدی از عراق در رابطه با روابطش با کشورهای منطقه و همجوار" اشاره کرد.
 
وی همچنین گفت که "تقویت همکاری با کشورهای منطقه براساس منافع مشترک، منبع قدرتی برای همگان خواهد بود و خطر تروریسم و افراط گرایی را از این کشورها دور خواهد کرد".
 
از سوی دیگر، وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار "رویکرد العبادی در دوره ۱۰۰ روزه حکومتش بویژه در ارتباط با توسعه روابط عراق با کشورهای همسایه و سایر پرونده ها" را ستود و گفت: این رویکردها، این امیدواری و اطمینان را ایجاد می کند که همه امور در مسیر درست خود حرکت می کند.
 
وی تصریح کرد: عراق رکن مهمی برای ثبات منطقه است و ما تمایل قاطع و نیت صادقانه برای همکاری و هماهنگی مشترک برای گذر از همه چالش ها داریم.
 
صباح خالد الحمد الصباح امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد بغداد شد.
 انتهای پیام/ض
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار