مراسم ختم استاد "مرتضی احمدی" عصر امروز با حضور جمعی از چهره‌های ورزشی و هنری در مسجد شهرک جامع غرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مراسم ختم استاد "مرتضی احمدی" عصر امروز با حضور جمعی از چهره‌های ورزشی و هنری در مسجد شهرک جامع غرب برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای مراسم "عباس شیرخدا" مرشد ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای به مداحی در خصوص حضرت علی (ع) و حضرت عباس (ع) پرداخت و پس از آن سوره‌ی الرحمان برای آرامش روح این هنرمند قرائت شد.

در ادامه‌ی مراسم پیام تسلیت رئیس راه‌آهن تهران قرائت شد.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدزاده در ابتدا گفت: یکی از کارهای پسندیده‌ای که در رابطه با مرحوم "احمدی" انجام شد، همین بود که موقعیتی فراهم شده که این چهره‌ی مردمی مورد تکریم قرار بگیرد و این کمترین کاری بود که برای این هنرمند فقید می‌توانستیم انجام بدهیم.

وی افزود: مرحوم احمدی سعی می‌کرد با پاسداری از فرهنگ بزرگ ایران پاسدار هنر باشد و اعتقاد داشت که هنر نزد ایرانیان است و بس.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدزاده عنوان کرد: "مرتضی احمدی" پیش از انقلاب به عنوان یک هنرمند صاحب ذوق در جنبش کارگری راه‌آهن نقش مهمی را ایفا کرد و با بعضی از پیش‌پرده‌ها در حوزه‌ی نمایش زمینه‌ی حرکت و اعتراض را در میان کارگران به وجود آورد که مسلما مطلوب رژیم نبود.

گفتنی است؛ چهره‌هایی چون "پرویز پرستویی"، "محمد رویانیان"، "علی کفاشیان" "عادل فردوسی‌پور"، "محمد مایلی‌کهن"، " حمید استیلی"، حمید درخشان"، "محمد نوری"، "جمشید مشایخی"، "مسعود رایگان"، " پرویز پورحسینی"، "رضا بابک"، "خسرو احمدی"، "داریوش کاردان"، "ایرج نوذری"، "حبیب دهقان نسب"، "حسین پاکدل"، "عبدالرضا اکبری" و ... در این مراسم حضور داشتند.

مشروح این گزارش متعاقبا در گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران منتشر می‌شود.

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار