هفته‌ای تلخ برای تلویزیون با درگذشت "مرتضی احمدی"

تلویزیون این هفته با درگذشت "مرتضی احمدی" پیشکسوت این عرصه، داغدار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در این هفته رادیو و تلویزیون با رویداد‌های مختلفی همراه بود.
 
بنابر این گزارش، این هفته همزمان با رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) شبکه‌های صدا و سیما ویژه برنامه‌هایی را به روی آنتن بردند.
 
همچنین شبکه‌ یک، دو، سه، پنج، قرآن و شما، همزمان با 30 صفر شهادت امام رضا (ع)‌ به صورت مستقیم از حرم رضوی ویژه برنامه‌هایی را پخش کردند، اما اتفاق تلخ این هفته، "مرتضی احمدی" بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون به دلیل نارسایی ریوی در سن 90 سالگی در منزلش دار فانی را وداع گفت.
 
احمدی متولد 1303 است. از ماندگار ترین آثار او می‌توان به دوبله در مجموعه "پینوکیو" اشاره کرد که در آن نقش "روباه مکار" را صدا پیشگی کرده است. "آرایشگاه زیبا"، "دانی و من"، انیمیشن "شکرستان" و... از کارهای تلویزیونی "احمدی" است.
 
مراسم تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت سوم دی ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.
 
"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، "علی اصغر پورمحمدی" معاون سیما و حوزه هنری کودک و نوجوان،‌ هر کدام در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت "مرتضی احمدی" را به خانواده ایشان و اهالی هنر تسلیت گفتند.
 
جمعی از هنرمندان و ورزشکاران با حضور در منزل زنده یاد "مرتضی احمدی" با خانواده این بازیگر فقید ابراز همدردی کردند.
 
چهره‌هایی چون "نصرالله وحدت"، "شاهرخ نادری"، "رضا بنفشه خواه"، "حسین کلانی" و "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در منزل مرحوم "احمدی" حاضر شدند. همچنین افرادی چون "محمدرضا طالقانی" و "پرویز پرستویی" هم به صورت تلفنی با خانواده "مرتضی احمدی" ابراز همدردی کردند.
 
همچنین مراسم ترحیم زنده یاد "مرتضی احمدی" در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
 
دیگر رویداد این هفته، با حضور "علی اصغر پورمحمدی" معاون سیما آیین تکریم از مدیران سابق و معارفه جدید برخی از شبکه‌های سیما برگزار شد.
 
برنامه تلویزیونی "رادیو هفت" به خاطر همزمانی شب یلدا با 28 صفر، ویژه برنامه آغاز زمستانش را در اولین پنجشنبه زمستان به روی آنتن برد.
 
مراسم بزرگداشت "انوشیروان ارجمند" در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد با حضور خانواده آن مرحوم برگزار شد.
 
همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، پخش شبکه نسیم و افق به صورت سراسری در همه استان‌ها آغاز شد.
 
پخش شبکه افق نیز از دو به سه ساعت افزایش یافته است.
 
"حمید جدیدی" بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر سکته قلبی در منزل خود دار فانی را وداع گفت. او در فیلم سینمایی "رساخیز" و سریال "مختارنامه"، "عملیات 125"، "ستایش" ایفای نقش کرده بود.
 
مرحوم جدیدی متولد 1344 در تهران است و فعالیت هنری خود را از سال 1363 آغاز کرد.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار