رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه پس از انجام آخرین دیدارش در بغداد، این شهر را به مقصد کربلای معلی ترک کرد تا امشب را در جوار مرقد مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) در این شهر مقدس سپری کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،علی لاریجانی پیش از ظهر امروز ، پس از دیدار عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی، در محل اقامتش در"دارالضیافه" در منطقه سبز بغداد، با محمود المشهدانی رییس اسبق پارلمان عراق و نماینده فعلی جریان اتحاد نیروهای ملی (اهل سنت) دیدار کرد.
 
المشهدانی در صحبت هایش گفت: برنده اختلافات سیاسی، اسراییل و آمریکا هستند.
 
در این دیدار پیرامون مسایل جاری سیاسی عراق و روابط میان گروهها و احزاب بحث شد و دکتر لاریجانی اتحاد گروهها و جریان های سیاسی عراق برای ریشه کن کردن تروریسم را در این کشور متذکر شد.
 
لاریجانی بعد از ظهر امروز پس از عزیمت به نجف، راهی کربلای معلی شد تا به زیارت عتبات متبرکه در این شهر مشرف شود.
 
وی قرار است  جمعه، راهی کردستان عراق شود و در اربیل و سلیمانیه ، رایزنی های منطقه ای خود را ادامه دهد.
 دیدار با جلال طالبانی رییس جمهوری سابق عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق، از جمله برنامه های سفر لاریجانی به منطقه کردستان عراق است.
 
لاریجانی این هفته سفر منطقه ای خود را از دمشق آغاز کرد و پس از دیدار با بشار اسد و مقام های عالی این کشور و نیز نمایندگان احزاب و گروههای فلسطینی به بیروت رفت. وی در بیروت نیز با نخست وزیر، رییس پارلمان و برخی شخصیت های برجسته این کشور شرکت کرد و سرانجام بامداد سه شنبه وارد نجف اشرف در عراق شد.
 
وی در نجف ابتدا به ملاقات مراجع عالی شیعه آیات علی سیستانی، اسحاق فباض، سید محمد سعید حکیم و بشیر نجفی رفت و سپس مرقد مطهر امام اول شیعیان علی(ع) را زیارت کرد.
 
لاریجانی در روز چهارشنبه وارد بغداد شد و بعد از یک جلسه با رییس پارلمان ، در نشستی با جمعی از روسای فراکسیون های پارلمانی شرکت کرد و بعد از یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه به دیدار فواد معصوم رییس جمهوری عراق رفت.
 
بعد از ظهر دیروز نیز لاریجانی با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دیدار و در یک جلسه با ابراهیم جعفری و برخی رهبران جریان ائتلاف ملی شرکت کرد. اسامه نجیفی معاون رییس جمهوری عراق (رییس سابق پارلمان عراق) نیز روز چهارشنبه به محل اقامت رییس مجلس شورای اسلامی آمد و با وی دیدار کرد.
 
لاریجانی فردا جمعه با پایان برنامه هایش در کردستان عراق از اربیل راهی تهران می شود.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.