مردم پرتغال به علت تداوم بحران اقتصادی در این کشور امسال نیز هزینه‌های مربوط به تعطیلات سال نوی میلادی خود را کاهش دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری شین هوا نوشت: مردم پرتغال پس از سالها تدابیر شدید ریاضت اقتصادی در این کشور یاد گرفته اند سطح توقع خود برای جشن سال نوی میلادی کاهش دهند، اکنون ترجیح می‌دهند به جای متحمل شدن  هزینه های گزاف در جمع خانواده باشند. 

براساس آماری که یک موسسه تحقیقاتی در پرتغال ارائه کرده است مردم این کشور در تعطیلات سال نوی 2007 میلادی پیش از اغاز بحران مالی در اروپا به طور میانگین حدود 376 یورو هزینه کردند با این حال این مبلغ اکنون به حدود 270 یورو کاهش یافته است. 

گفتنی است طرح بسته هفتاد و هشت میلیارد یورویی نجات اقتصادی پرتغال که این کشور سال 2011 با کمیسیون اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا امضا کرده بود، امسال پایان یافت. 

براساس این برنامه پرتغال مجموعه‌ای از کاهش بودجه بخشهای مختلف و افزایش گسترده مالیات ها را اجرا کرده است که با هدف پایان دادن به بحران اقتصادی و بازگرداندن این کشور به مسیر احیای اقتصادی اعمال شده بود. 

با این حال بحران اقتصادی محدود به پرتغال نمی شود امسال مردم یونان، اسپانیا و روسیه نیز هزینه های تعطیلات سال نوی خود را کاهش دادند و حتی کمتر از مردم پرتغال هزینه کردند.

لوردس کروز زن شصت و دو ساله پرتغالی که خانه دار است می گوید امسال حدود 300 یورو هزینه کردم که فکر می کنم به اندازه پارسال است با این حال امسال تلاش کردم اقلام کاربردی بیشتری بخرم. مطمئن نیستم سال آینده چه اتفاقی می افتد. 

همزمان با آماده شدن مردم پرتغال برای تدابیر ریاضت اقتصادی بیشتر در سال آتی، هیچ تردیدی وجود ندارد که بحران مالی همچنان بر جیب مردم پرتغال تاثیر دارد. 

وانیا سانتوس سی و سه ساله که اخیرا مجبور شده است سالن آرایش خود را تعطیل کند و سیگار الکترونیکی بفروشد می گوید من امسال تنها 20 یورو برای هدیه های سال نو برای خواهر زاده و برادر زاده هایم هزینه کردم. من امسال درآمد کمتری دارم و باید مراقب هزینه هایم باشم زیرا احتمالا مالیات ها سال آینده افزایش خواهد یافت. 

مسئولان پرتغالی سخن از افزایش مالیات بر ارزش افزوده از بیست و سه درصد در حال حاضر به 23.25 درصد در سال آتی میلادی مطرح کرده اند که این بیشترین میزان در تاریخ پرتغال است. 

آنیبال کاواکو سیلوا رییس جمهور پرتغال نیز هشدار داده است سال 2015 سال آسانی نخواهد بود. 

وی در مراسم سال نوی میلادی گفت به خوبی می دانم سال 2015 سال ساده ای برای حکومت نخواهد بود. دولت با چالش های دشواری روبرو است، درخواست ها بسیار زیاد است و در کوتاه مدت نمی توان همه درخواست های اجرا کرد. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار