تونس یک روز مانده به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وارد سکوت انتخاباتی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، این شبکه گزارش داد که تونس یک روز مانده به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه وارد سکوت انتخاباتی شده است و این درحالی است که تونسی ها در خارج برای روز دوم نیز به رأی دادن مشغول هستند.

خبرگزاری تونسی وات به نقل از "لیلی بحریه" ،رئیس هیئت دیدبانی انتخابات تونس، اعلام کرد: سکوت انتخاباتی نشانگر میزان شناخت پایبندی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به قانون انتخابات در این دوره می‌باشد؛ بطوریکه طی آن نباید هیچ گونه تبلیغاتی صورت پذیرد.

 ادامه روند رأی گیری در خارج از تونس
همچنین همزمان با سکوت انتخاباتی در داخل تونس، روند رأی گیری در خارج از این کشور که از روز پنج شنبه ساعت ده شب به وقت تونس همچنان ادامه دارد و روز دوشنبه در ساعت دو صبح با پایان رأی گیری در سان فرانسیسکو آمریکا به پایان می‌رسد.

"محمد منصف المرزوقی" (رئیس جمهوری کنونی تونس) و "باجی قائد السبسی "( نامزد حزب ندای تونس) که نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس هستند نیز کمپین های تبلیغاتی خود را به پایان رساندند.

مرزوقی در سخنانی که به مناسبت پایان کمپین تبلیغاتی‌اش در جمع هواداران خود در شهر "بارودو" تونس ایراد می‌کرد گفت: 21 دسامبرزمان تحکیم وحدت ملی و ایجاد فرصتی برای ساخت تونسی جدید و ادامه پیگیری دستاورد انقلاب تونس می‌باشد.

وی در جمع هواداران خود گفت: طرح وی در بازسازی ساخت دولت از طریق استقرار دموکراسی مبتنی بر قانون و قدرت مردم است.

همچنین باجی قائد السبسی نیز در نشست مردمی پایان به کمپین انتخاباتی خود که در خیابان "حبیب بورقیه" در پایتخت تونس برگزار شده بود اعلام کرد که عاملان کشتار "شکری بلعید" ؛ محمد البراهمی و قربانیان امنیتی و نظامی دیگر را پیدا خواهد کرد.

وی گفت: این شهدا مسأله حزبی نیستند بلکه مسأله تمامی ملت تونس هستند و باید افرادی که برای این ترورها نقشه کشیدند پیدا شوند.

سبسی همچنین خواهان حضور هرچه تمامتر در روز رأی گیری شد.

انتهای پیام/




برچسب ها: تونس ، سکوت ، انتخاباتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار