معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در آیین نامه تقلب‌های علمی برای دانشجویان متخلف محرومیت از یک ترم تحصیلی و ابطال مدرک دانشگاهی آنها در نظر گرفته شده است.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آیین نامه تقلب‌های علمی باید بگویم که با توجه به این که این ایین نامه بعد از اصلاحات شورای معاونین در مرحله قبلی هم اکنون در مرحله نهایی شده قرار گرفته است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه میزان جرم و جریمه مشخص شده برای شرکتها ی غیر مجاز در این آیین نامه چقدر مشخص شده است، افزود: بحث شرکتهای غیر مجاز که در زمینه آیین‌نامه‌های تقلب علمی فعالیت دارند در حوزه فعالیت وزارت علوم قرار ندارد.
 
احمدی تصریح کرد: وزارت علوم تنها حوزه فعالیت دانشجویان و اساتید را مورد بررسی قرای می‌دهد و میزان جریمه آنها را مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه میزان جریمه اساتید و دانشجویان متخلف چه میزان تعیین شده است، تصریح کرد: جریمه تخلف دانشجویان و اساتید با توجه به میزان جرم گسترده است چنانچه برای دانشجویان از محرومیت یک ترم تحصیلی آغاز می‌شود و تا ابطال مدرک دانشجویان ادامه دارد  و برای اساتید نیز جریمه‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است چنانچه با معرفی اساتید متخلف به هئیت انتظامی دانشگاه آغاز و تا کاهش رتبه و مرتبه علمی اساتید ادامه دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار