احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اتمام بررسی آئین نامه تقلب‌های علمی تا ۳ هفته آینده/ میزان جریمه استاد و دانشجو مشخص شد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آئین نامه تقلب‌های علمی بعد از بررسی، براساس اصلاحات اعضای شورای معاونین تا ۳ هفته آینده به اتمام می‌رسد و میزان جرم و جریمه استاد و دانشجو مشخص می‌شود.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آیین نامه تقلب‌های علمی چند روز گذشته مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحاتی اعضای شورای معاونین بر روی این آئین نامه داشتند که مقرر شد دوباره اصلاحات صورت گیرد و دوباره شورای معاونین آئین نامه را بررسی کنند. 

وی افزود: اعضای شورای معاونین نظرهای متفاوتی بر روی این آئین نامه داشتند و مقرر شد کارگروه دیگری با دیدگاه حقوقی این آئین نامه را بررسی کند، چنانچه تا ۳ هفته دیگر وضعیت نهایی این آئین نامه مشخص می‌شود. 

احمدی تصریح کرد: در بحث تقلب‌های علمی ۳ عامل دانشجو، استاد و شرکت‌های بیرونی مطرح هستند که البته هیچ جرم و جریمه‌ای در خصوص شرکت‌های بیرونی برای این آئین نامه دیده نشده است و قرار شد با تعامل دستگاه‌ها و لایحه‌ای که به مجلس رفته، این بخش مورد بررسی و چگونگی برخورد با شرکت‌های بیرونی صورت گیرد. 

وی اظهار داشت: چگونگی ساز و کار با دانشجو و استاد و میزان جرم و جریمه مربوط در این آئین نامه دیده شده است، چنانچه این آئین نامه براساس آئین نامه شورای انقلاب فرهنگی در سال ۷۶ و آئین نامه مجلس تکمیل و ارائه شده است. 

وی خاطر نشان کرد: تمامی موارد از جمله سرقت علمی، تخلفات، تقلب مقاله، پایان نامه و حتی ثبت مالکیت مقاله و یا اختراع در این آئین نامه بررسی و ارائه شده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۷:۵۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۳
با سلام تورو خدا یک گزارش هم از این دانشگاه پیام نور هم تهیه کنیدبرای همه 35 هزار تومن اضافه شهریه زده به خدا از بدبختیمونه داریم تو دانشگاه پیام نور درس میخونم هرروز یه بخشنامه میاد اصلا هرکی به هرکی