دبیر همایش راهکارهای ارتقای فرهنگ آماری و اخلاق حرفه‌ای:

ارتقای فرهنگ آماری را از دانشگاه‌ها بايد شروع کرد

دبیر همایش راهکارهای ارتقای فرهنگ آماری و اخلاق حرفه‌ای گفت: متأسفانه افرادی هستند که می‌خواهند از طریق روش‌های نادرست از آمار بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید پزشک در همایش راهکارهای ارتقای فرهنگ آماری و اخلاق حرفه‌ای اظهار داشت: طی سالهای اخیر دنیای علمی همانند دنیای تجارت و بازرگانی به شدت رقابتی شده است که این رقابت از راه‌های متعددی آشکار می‌شود.
 
وی ادامه داد: پیش رفت شغلی به مقالات موفق فرد بستگی دارد به همین جهت برخی از محققین با توسل به شیوه‌های غیرعلمی می‌خواهند مطمئن شوند که موفق هستند و این امری خارج از اخلاق حرفه‌ای است. 

وی تأکید کرد: در این همایش تلاش شده تا ضمن بررسی مختصری از تحقیقات بین المللی در خصوص کلاه برداری علمی به برخی از علل و همچنین شیوه‌های خواسته یا ناخواسته آن بپردازیم و ویژگی مشترک تقلب علمی و عواقب این کار را به اختصار توضیح دهیم. 

دربیر همایش راهکارهای ارتقای فرهنگ آماری و اخلاق حرفه‌ای گفت: باید ارتقای فرهنگ آماری و رعایت اخلاق حرفه‌ای را از دانشگاه‌ها شروع کرد. به همین دلیل این همایش امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. 

گفتنی است، همایش راهکارهای ارتقای فرهنگ آماری و اخلاق حرفه‌ای امروز در دانشگاه تهران با همکاری پژوهشکده آمار در دانشکده علوم ریاضی و کامپیو‌تر دانشگاه تهران از دقایقی پیش با حضور رئیس انجمن آمار و رئیس پژوهشکده آمار در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دبیر ، همایش ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار