احمدی گفت: پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش با حضور 4 وزیر در 23 آذرماه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری طی سخنرانی گفت: باید فرهنگ سازی بین بدنه و نظام و اجزای علمی کشور و صاحبان فن و پژوهش و متقاضیان علم هرچه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: تمام تلاش ما در بحث فرهنگ سازی است تا بتوانیم به یک نقطه قابل قبول چه از نظر استاد و دانشجو و چه سرمایه گذار برسیم.

احمدی به تفاوت‌های امسال هفته پژوهش نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در نمایشگاه امسال تمامی دستگاه‌های پژوهشی و فناوری حضور فعال دارند،  چنانچه در فن بازار امسال تلاش شده که شرکت‌های سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشند.

وی به افتتاحیه نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: 23 آذرماه نمایشگاه هفته پژوهش با حضور وزیر کشور، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش و وزیر نیرو افتتاح می‌شود که البته قبل از آن زنگ هفته پژوهش با حضور وزیر علوم و وزیر ورزش آموزش و پژوهش در یکی از دبستان‌های تهران نواخته می‌شود.

احمدی تصریح کرد: همزمان با افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش از پژوهشگران دانش آموزی با اهدای جوایزی تقدیر می‌شود.

احمدی گفت: در روز 24 آذرماه که با عنوان روز صنعت و پژوهش نامگذاری شده، از برخی از صنایع صنعتی عرضه شده پرده برداری می‌شود و همچنین در روز 25 آذر نیز با حضور رئیس جمهور و پژوهشگران برتر وزارت بهداشت، وزارت علوم و سایر دستگاه‌های اجرایی تقدیر می‌شود.

وی به برنامه‌‌های بعدازظهر طی روز 25 آذرماه اشاره کرد و اظهار داشت: در بعدازظهر 25 آذر، اجلاس معاونین پژوهشی مراکز پژوهشی خصوصی نشست معاونین برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در روز 26 آذرماه ادامه نشست معاونین پژوهشی، کارگروه تخصصی و تبادل نظرات و برنامه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در کنار نمایشگاه هفته پژوهش 14 کارگاه آموزشی و فن بازار نیز ارائه می‌شود.

وی در ادامه در خصوص مهمترین بحث هفته پژوهش اظهار داشت: مهمترین بخش پژوهش عدم اعتقاد به پژوهش است، چنانچه حتی برخی از روسای دانشگاه‌ها بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها را صرف مسائل دیگر دانشگاهی خود می‌کنند و از نظر آن‌ها بحث پژوهش الویتی ندارد.

وی تصریح کرد: درصد اعتبارات پژوهشی نسبت به کل اعتبارات دانشگاه‌ها از 15 درصد کمتر است، چنانچه میزان اعتبارات مراکز پژوهشی بنی 20 تا 30 درصد باید باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.