معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري:

نقش پژوهشگاه‌ها در "اقتصاد دانش بنيان" پرنگ تر شود

باتوجه به پتانسيل پژوهشگاه‌هاي كشور نقش اين مراكز در اقتصاد دانش بنيان بايد پرنگ تر شود.

وحيد احمدی معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري درهمايش توديع ومعارفه رييس پژوهشگاه مواد و انرژي درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ما در کشور نیازمند ساماندهی و هدفمند کردن پژوهش و فناوری و ایجاد همگرایی در مجموعه موجود و پرهیز از موازی کاری و اتلاف نیروها هستیم. 

وی افزود: در حال حاضر سیاستگذاری درست، پایش و آمایش مجموعه آموزش عالی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا باید ماموریت گرا بوده و از اهداف تعریف شده دور نشویم. 

احمدی با بیان اینکه پژوهشگاه‌هاي كشور می بایست در اقتصاد دانش بنیان نقش بیشتری داشته باشند گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل پژوهشگاه‌ها استفاده کنیم چرا که بخش پژوهش کشور به اقدامات موثرتری نیاز دارد.
 
وی همچنین بر افزایش کیفی نظام پژوهش و فناوری کشور تاکید کردواظهار داشت : عمده ترین راه افزایش کیفیت، داشتن استانداردها و حفظ  و عمل به استانداردهای مورد قبول است تا بتوانیم براساس ماموریتی که درافق چشم انداز برنامه پنج ساله دیده شده است، حرکت کنیم. 

احمدي با اشاره به اینکه پژوهشگاه‌ها باید به رسالت واقعی خود بپردازند ،خاطر نشان کرد: پژوهش، با حضور فعال و پررنگ جامعه علمی و ابتکار و خلاقیت می‌تواند زندگی و اقتصاد مردم را متحول کند. 

مرجعيت مواد وانرژي كشور در پژوهشگاه مواد و انرژي است 

در ادامه مراسم سید محمدمهدی هادوی رييس جديد پژوهشگاه مواد و انرژي گفت : پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان یک پژوهشگاه ملی زیر مجموعه یک مرجع علمی تحقیقات همچون وزارت علوم در کشور مطرح است و انتظار به ثمر رساندن طرح‌های بزرگ علمی از آن می رود. 

وی افزود: این پژوهشگاه مرجع مواد و انرژی در کشور است و می بایست مشکلات فناوری و صنعت کشور را در حوزه مواد و انرژی شناسایی کرده و در جهت رفع آن حرکت کند. 

هادوی تصريح كرد : پژوهشگاه مواد و انرژی باید طرح‌های کلان مرتبط با مواد و انرژی را بپذیرد و روی آنها کار کند. 
  
وی اظهار داشت : اگر کشور بخواهد جایگاهی علمی خود را در برنامه چشم انداز 1404 بالا ببرد، در کنار امور کارشناسی می‌بایست گلوگاه‌های کشور در بحث مواد و انرژی را حل کرده و در این راستا اعضای هیات علمی، فارغ التحصیلان، دانشجویان و تمامی پرسنل پژوهشگاه باید سهیم باشند. 

هادوي در ادامه گفت: برای وارد شدن به این مقوله هر کس که می‌تواند مثمر ثمر باشد باید داوطلب شده تا به پیشرفت علمی –پژوهشی در کشور دست پیدا کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار