باتوجه به نیاز وزارت نفت به دانشگاه‌ها، مشکل طرح‌های کلان و پروژه‌های پژوهشی با قبول پرداخت ۵۰ درصد مخارج از سوی دانشگاه‌ها برطرف می‌شود.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای در خصوص میزان اعتبارات طرح‌های کلان ملی هم اکنون نشست‌هایی با وزرای نیرو، صنعت برای برطرف سازی این مشکل برگزار شده است، چنانچه جلسه‌ای نیز با حضور رئیس مجلس داشته‌ایم.
 
وی افزود: ما باید به این نکته توجه کنیم که طرح‌های کلان ملی، طرح‌هایی هستند که صنعت با اعلام نیاز آن را بیان کنند و درصدی از مخارج آن را بپذیرند، بنابراین اولین مسئله در این رابطه این است که دستگاههای اجرایی همچون نفت که واقعا دانشگاه‌ها به آن نیاز دارند و البته دانشگاه‌ها نیز به صنعت نفت واقعا نیاز دارند، این کمبود و خلاء را برطرف سازند.
 
احمدی تصریح کرد: البته با توجه به این خلاء موجود اگر دانشگاه‌ها ۵۰ تا۶۰ در صد اعتبارات را تامین کنند این مشکل برطرف می‌شود. 

طرح‌های کلان ملی مورد بازنگری قرار می‌گیرد 
در ادامه جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه هم اکنون شاهد کمبود "بودجه" در طرح‌های کلان ملی هستیم، اظهار داشت: هم اکنون در حال بررسی و البته بازنگری طرح‌های کلان ملی هستیم تا این فعالیتهای با سرعت بیشتر ادامه یابد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه شاهد کمبود بودجه در امر طرح‌های کلان ملی هستیم آیا طرح‌های کلان ادامه می‌یابد، اظهار داشت: این طرح‌های کلان ملی ادامه می‌یابد و هم اکنون قرار طبق بازنگری سرعت بیشتر یابد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار