عبدالحسین فخاری دبیر کل مؤسسه جهانی حلال در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: مؤسسه جهانی حلال یک مؤسسه مستقل و زیر مجموعه سازمان همکاریهای اسلامی است که وظیفه توسعه و گسترش برند حلال در زمینههای مختلف بر اساس استاندارد جهانی حلال دارد.
وی در ادامه بیان کرد: هشت سال است برند حلال در کشور ما راهاندازی شده و در این مدت نزدیک 1000 شرکت تولیدکننده مواد غذایی، دارویی دارای برند حلال شده است.
دبیرکل مؤسسه جهانی حلال در ادامه به گردشگری حلال اشاره و بیان کرد: نخستین بار رئیسجمهور در اول امسال این دارو را در کیش به کار برد و از این جزیره به عنوان قطب گردشگری حلال کشور یاد کرد که پس از آن مکاتبات مؤسسه حلال با سازمان میراث فرهنگی و مناطق آزاد شروع شد.
فخاری در توضیح گردشگری حلال گفت: منظور ساز و کاری است که یک گردشگر مسلمان در طول سفر بر اساس اعتقادات مذهبی خود بتواند از امکانات و خدمات حین سفر استفاده کند.
وی در ادامه اظهار کرد: سامانه اجرای خدمات حلال به توریست مسلمان از لحظه شروع سفر آغاز میشود و تا پایان سفر ادامه دارد.
دبیرکل مؤسسه جهانی حلال تصریح کرد: برند گردشگری حلال شامل آژانس توریستی، آژانسهای ریلی، زمینی و هوایی، مجموعه اقامتگاهها و مجموعههای تفریحی و مراکز دیدنی آن کشور یا شهر را شامل میشود.
وی با اشاره به بستر آماده کشورمان در زمینه گردشگری حلال گفت: کشور ما بستر عظیمی برای جذب گردشگری حلال را دارد که متأسفانه از آن بهره نمیبریم میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری در ایران میتواند اقدام به گرفتن این برند برای اقامتگاهها، آژانسهای مسافربری کند.
فخاری با اشاره به تغییر نرخ ارز و فرصت ایجادشده برای صنعت گردشگری کشور گفت: تغییر نرخ ارز فرصت عظیمی برای جذب گردشگر حلال به کشورمان است که متولیان امر نباید از آن غافل شوند زیرا این امر باعث کاهش قیمت تمام شده برای گردشگر خارجی در مقایسه با سفر به کشورهای دیگر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت محترم اگر میخواهد در زمینه گردشگری و توسعه فرهنگ حلال کمک و درآمدزایی کند مسئولین باید از حالت انفعال خارج شوند و اقدامات کاملا مشخص و کاربردی انجام دهند و به سخنرانی و حرکت تبلیغاتی اکتفا نکنند.
انتهای پیام/