ایران یکی از پنج کشور نخست دنیا در زمینه کادر تخصصی پزشکی است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اظهار داشت: ایران یکی از پنج کشور نخست دنیا در زمینه کادر تخصصی پزشکی است و این امر فرصتی مناسب را برای توسعه گردشگری سلامت ایجاد کرده است.

 پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر محمد پناهي در حاشيه نشست گردشگري سلامت گفت: بر اساس سند چشم انداز 1404 ايران بايد کشور نخست منطقه در زمينه جذب گردشگر سلامت باشد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به ظرفيتهاي مناسب در بخشهاي گياهان دارويي، طب سنتي، وجود پزشکان حاذق، طبيعت مناسب و آب هاي معدني زمينه توسعه گردشگري با توجه به رويکرد اقتصاد مقاومتي در کشور فراهم است و بايد بر اين اساس براي دستيابي به اهداف چشم انداز تلاش شود.

وي با بيان اينکه کشورهاي آسياي جنوب غربي، کشورهاي عضو اکو، کشور هاي خاورميانه و حاشيه خليج فارس خاستگاه گردشگري سلامت براي ايران به شمار مي روند گفت: در حال حاضر آمار مشخص و دقيقي از ورود سالانه گردشگران سلامت به کشور نداريم اما از متوليان گردشگري سلامت از جمله وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکي، وزارت امور خارجه و سازمان گردشگري خواسته شده است از اين پس آمار مرتبط به اين حوزه را به طور دقيق جمع آوري کنند.

توسعه گردشگري سلامت نيازمند اتخاذ سياستهاي کلان
دبير شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور با بيان اينکه گردشگري سلامت يکي از محورهاي اصلي در اقتصاد مقاومتي مي تواند باشد، گفت: در حال حاضر جاي سياستهاي کلان در حوزه گردشگري سلامت خالي است و به نظر مي رسد عليرغم هماهنگي هاي بين بخشي بايد در برنامه ششم توسعه، سياستهايي در اين زمينه اتخاذ شود.

دکتر پناهي با اشاره به اينکه ايران در زمينه تنوع گياهان دارويي با قاره اروپا برابري مي کند گفت: گردش مالي حاصل از گياهان دارويي با رويکرد طب سنتي در جهان سالانه 100 ميليارد دلار است که سهم کشورمان در اين زمينه تنها 100 ميليون دلار است و اين نشان دهنده آن است که از ظرفيتهاي داخلي کشور غافل هستيم.
برچسب ها: ایران ، کشور ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.