ابراز تاسف کامرون از گزارش منتشر شده درباره روش‌های شکنجه سیا

نخست وزیر انگلیس درباره گزارش سنا راجع به روش‌های شکنجه سازمان سیا ابراز تاسف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس درباره گزارش سنا راجع به روش‌های شکنجه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا علیه مظنونان القاعده ابراز تاسف کرده است.

کامرون روز سه شنبه (۱۸ آذر) در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: «به صراحت اعلام می‌کنم شکنجه اقدامی نادرست است. این عمل همواره نادرست بوده است.»

گزارش سنای آمریکا درباره روش‌های بازجویی سیا به چهار دسته اصلی طبقه بندی شده است؛ استفاده بی‌فایده از شکنجه، گمراه کردن دولت آمریکا درباره نحوه اجرای شکنجه‌ها، مدیریت نادرست و استفاده بیش از حد از شیوه‌های شکنجه‌‌ای که از آنچه سیا گزارش داده بود، به مراتب خشن‌تر بوده‌اند.

نخست وزیر انگلیس ضمن اشاره به این گزارش گفت توسل به شکنجه و دیگر موارد ناقض حقوق بشر نتیجه‌ای معکوس به همراه دارد.

وی گفت کسانی که «مایل به دیدن جهانی امن‌تر هستند، خواهان شکست افراط‌‌گرایی می‌باشند. در صورتی که اصول اخلاقی خود را زیر پا بگذاریم، موفق نخواهیم شد.»

منتقدان انگلیسی بعد از انتشار این گزارش از دولت این کشور خواستند درباره نحوه کمک کردن خود به سیا در تحویل مظنونان به مراکز شکنجه و بازجویی شفاف سازی کند.

بنا بر اعلام رسانه‌های انگلیسی، مقامات بلند پایه دولت انگلیس در زمان نخست وزیری تونی بلر از همکاری اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در تحویل مظنونان و شکنجه آنها مطلع بوده‌اند.

کامرون با مقامات ترکیه در آنکارا دیدار کرد تا درباره همکاری‌های امنیتی شدت یافته در جنگ علیه پیکارجویان تکفیری داعش به بحث و تبادل نظر بپردازد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار