عفو بین الملل خواستار انتشار کامل گزارش سنا شد

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ‌ای خواستار انتشار کامل گزارش شکنجه توسط سازمان سیا شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان عفو بین الملل،سازمان عفو بین الملل خواستار انتشار کامل گزارش شکنجه توسط سازمان سیا شد.

اطلاعات طبقه بندی شده در خلاصه گزارش سنا یادآور ناتوانی آمریکا در پایان دادن به بی مجازاتی کسانی است که دستور و اجرای شکنجه و دیگر بدرفتاریها معطوف به آنها است.

"اریکا گوئه وارا روزاس" مدیر دفتر سازمان عفو بین الملل در آمریکا در بیانیه این سازمان آورده است:این زنگ بیدار باش برای آمریکا است و آنها باید تمام واقعیت مربوط به نقضهای حقوق بشر را منتشر کنند و مرتکبان را مسئول قلمداد کرده و اطمینان دهند که عدالت برای قربانیان اجرا خواهد شد. این یک الزام به موجب حقوق بین الملل است.

در این بیامیه همچنین آمده است:  سازمان سیا به تنهایی مرتکب جنایات موضوع گزارش سنا درباره شکنجه نشده است و شرکایی در سرتاسر جهان به بازداشت مخفیانه وشکنجه آنهایی که از نظر آمریکا مظنون به تروریسم هستند کمک کرده اند.

"جولیا هال" کارشناس سازمان عفو بین الملل در امور حقوق بشر و  تروریسم گفت: آمریکا و همه کشورهایی که با آن برای انتقال، بازداشت و شکنجه مظنونان همکاری کرده اند به موجب حقوق بین الملل درخصوص ارتکاب به شکنجه و ناپدید سازی اجباری مسئولیت دارند.

بر اساس بیانیه سازمان عفو بین الملل گزارش شکنجه توسط سازمان سیا 6600 صفحه است که جزو اسناد طبقه بندی شده دولت آمریکا و انتشار آن ممنوع است.

ماه گذشته نیز کمیته شکنجه سازمان ملل از گزارش قصور آمریکا درخصوص تحقیق درباره اعمال شکنجه و سوء رفتار ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیقات قضایی درباره مرتکبان شده بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار