متاسفانه برخی به ایجاد فضای اختلاف و نا امنی در حرفه پزشکی دامن می‌زنند که این موضوع هم برای پزشک و هم برای بیمار و جامعه مشکل آفرین است.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ایجاد احساس نا امنی برای یک پزشک، ممکن است از خود نا امنی بدتر باشد که در این صورت پزشک نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی تصریح کرد: پزشک رازدار و محرم مردم است و در قبال بیمار و خانواده‌اش، مسئولیت‌های بزرگی دارد، به همین دلیل نباید رابطه او و بیمار دچار مشکل شود.

لطیفی با بیان اینکه باید تلاش کرد که فضای موجود بین پزشک و بیمار و در کل فضای حرفه پزشکی دچار مشکل و اختلاف نشود، تاکید کرد: متاسفانه برخی به ایجاد فضای اختلاف و نا امنی در حرفه پزشکی دامن می‌زنند که این موضوع هم برای پزشک و هم برای بیمار و جامعه مشکل آفرین است.

وی گفت: رسانه‌ها و سازما‌ن‌هایی که در حوزه پزشکی فیلم و مجموعه‌های نمایشی می‌سازند و یا اخبار این حوزه را منتشر می‌کند، باید دقت داشته باشند که قرار است حرفه پزشکی خدشه دار نشده و رابطه بین پزشک و بیمار را دچار مشکل نکنند.

لطیفی خاطرنشان کرد: اصلاح جدی ساختارهای بیمه‌ای و تامین مالی مناسب و همچنین فرهنگ سازی بین مردم و پزشکان در خصوص موضوع اخلاق پزشکی نیز می‌تواند به بهبود رابطه بین پزشک و بیمار و از بین رفتن فضای اختلاف و نا امنی در حوزه پزشکی کمک بزرگی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار