استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایجاد ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، به طور عمده زائیده شرایط نامناسب به ویژه وضعیت نامطلوب تعرفه گذاری و بیمه ای است.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: پدیده زیرمیزی و ارتباط مالی غیر متعارف بین پزشک و بیمار، یکی از مشکلات مهم در حوزه بهداشت و درمان است که در واقع برای حرفه پزشکی یک نوع برنامه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تعداد پزشکانی که روابط مالی با بیمار دارند چندان قابل ملاحظه نیست، اظهار داشت: البته باید کاری کنیم که هیچ موردی از روابط مالی غیر متعارف و خارج از برنامه در هیچ کجا وجود نداشته باشد.

لطیفی با اشاره به دلیل وجود روابط مالی موجود بین برخی از پزشکان و بیماران تاکید کرد: ایجاد ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، به طور عمده زائیده شرایط نامناسب به ویژه وضعیت نامطلوب تعرفه گذاری و بیمه ای است.

وی گفت: ایجاد برخی از روابط مالی بین پزشکان و بیماران، موجب بر هم خوردن رابطه بین پزشک و بیمار می شود که این نوع رابطه ها باید اصلاح شود.

لطیفی خاطر نشان کرد: البته مسئولان و دست اندرکاران حوزه سلامت در حال پیگیری برنامه هایی هستند که روابط مالی غیر متعارف و پدیده نامناسب زیرمیزی و تخلفات مالی وجود در حوزه پزشکی کاهش یافته و انضباط مالی برقرار گردد.



انتهای پیام/

برچسب ها: زیرمیزی ، پزشک ، بیمار ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار