دبیر علمی کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین:

فرهنگ همکاری با آزمایشگاه در بین متخصصین دیده نمی‌شود

جزایری گفت: برخلاف روش سنتی در رشته پزشکی، هر کسی کار خود را انجام نمی‌دهد و بین متخصصین ما فرهنگ همکاری با آزمایشگاه‌ها جانیفتاده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سیدمحمد جزایری، دبیر علمی کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین در نشست خبری این کنگره با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌ها به پیشرفت‌های فنی گفت: به روز کردن تجهیزات فنی آزمایشگاه‌ها در مقایسه با به بروز رسانی سایر رشته‌های پزشکی کار ساده‌ای نیست. هرچند در 20 سال اخیر در زمینه تجهیزات آزمایشگاه‌ها به طور مداوم پیشرفت کرده‌ایم. 
 
وی افزود: در گذشته مشکل آزمایشگاه‌ها این بود که بودجه به روز کردن تجهیزات آن را در جای دیگری مصرف می‌کردند. امروزه این مشکل به میزان کمتری دیده می‌شود. 
 
دبیر علمی کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین با اشاره به مشکلات آزمایشگاه‌ها اظهار داشت: در زمینه ورود تکنولوژی‌های پیشرفته آزمایشگاهی به کشور با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین این مشکلات، در زمینه تربیت نیروی انسانی برای آزمایشگاه‌ها نیز دیده می‌شود. 
 
جزایری تصریح کرد: گاهی پزشک برای تشخیص بیماری به آزمایش خاصی نیاز دارد و این آزمایش در تمام آزمایشگاه‌ها انجام نمی‌شود. در این مواقع، پزشک انتخاب‌های متنوعی نخواهد داشت. همچنین برخلاف روش سنتی، هر کسی کار خود را انجام نمی‌دهد و بین متخصصین ما فرهنگ همکاری با آزمایشگاه‌ها جانیفتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار