ششمین کنگره پیشرفت پیشگامان صبح امروز 13 آذر ماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در ششمین  کنگره پیشرفت پیشگامان صبح امروز 13 آذر ماه  در سالن همایش های رازی دانشگاه شهید  بهشتی برگزار شد صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: مطالعات گوناگون تاریخ ایران بیانگر پیشگام بودن ایرانیان در عرصه‌های علمی، اقتصادی و غیره است اما سوال اصلی اینجاست که چرا بعد از مدتی دچار گسست شدیم.

وی اظهار داشت: در بسیاری از عرصه‌های تکنولوژی شاهد انتقال فناوری از اروپا به ایران بودیم و این در حالی است که گام اول تولید را خود ایرانیان برداشته‌اند ولی به دلیل نیمه تمام بودن طرحهای خود شاهد تکمیل طرح و پیوستگی آن از سوی غربی‌ها بوده ایم.

وی با اشاره به صنعت خودروسازی در ایران گفت: ارابه ایرانیان یک نمونه از خلاقیت مردمان این سرزمین بود که در سالهای بعدی با انتقال این دانش از سوی ایرانیان به غربی‌ها شاهد تکمیل طرح، پیوستگی آن، معرفی صنعت خودروسازی و حذف مهارت‌های ایرانیان شده‌ایم.

واعظ زاده ایرانیان را پیشگام عرصه های گوناگون دانست و گفت: به عنوان مثال در علم معماری ایرانیان( ساخت کاروانسراها، چاپارخانه ها، کاخ ها، پل ها و غیره) شاهد طرح های معماری اصیل از سوی ایرانیان هستیم که اگر نوآوری و صنعتی کردن را از آن حذف کنیم باز هم شاهد فوت این دستاوردها خواهیم شد.

وی نوآوری کردن و صنعتی کردن را زمینه ساز پیشرفت غربی‌ها دانست و افزود: با تعدد دانشگاه ها، دانشجوها و مراکز دانش محور نباید نوآوری و صنعتی کردن را نادیده گرفت بلکه با تکیه بر خود آفرینی و ارائه نوآوری و ارائه مهارتها به فناوری باید زمینه ساز پیشرفت ایران اسلامی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی باشیم که این مهم به واسطه توانمندی ایرانیان محقق می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار