تجارت در هفته ای که گذشت

تسهیل صدور روادید برای تجار ایران و روسی/اصلاح قیمت نان رسما کلید خورد/

امضای تفاهمنامه میان وزرای ایران و روسیه و همچنین اصلاح 30 درصدی قیمت نان از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد ی باشگاه خبرنگاران،امضای تفاهمنامه میان وزرای ایران و روسیه و همچنین اصلاح 30 درصدی قیمت نان از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

مشکل در صادرات به روسیه با کاهش ارزش روبل
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش ارزش پول ملی روسیه گفت: کاهش ۴۰ درصدی ارزش پول ملی روسیه طی ماه های اخیر صادرات را با مشکل روبرو کرده است.

عسگراولادی گفت: مشکلات بانکی در راستای صادرات به روسیه حل نشده و بانک میزبان به دنبال گشایش اعتبار است اما طرف ایرانی بر این عقیده است که تفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی از چه طریقی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس ابلاغ مصوبه جدید بانک مرکزی تجار ایرانی در خارج کشور ارز حاصل از صادرات خود را به صرافی بانک‌های ایرانی در خارج تحویل و معادل ریالی آن را با نرخ ارز آزاد در داخل کشور تحویل می گیرند.

در هشت ماهه نخست سال جاری 31 ميليارد و 447 ميليون دلار انواع كالا صادر و به ميزان 34 ميليارد و 254 ميليون دلار هم وارد كشورمان شده است.


برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ 16 تا 19 آذرماه
سازمان توسعه تجارت مجوز برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) را به نام مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران صادر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در توسعه روابط خود با کشورهای مختلف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و سعی می‌کنیم مذکرات به نتایج مثبتی دست پیدا کند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، گفت: در فاز دوم اصلاح قیمت آرد،‌گندم و نان، تولیدکنندگان نان می‌توانند با تامین مواد اولیه به صورت آزاد قیمت را آزاد اعلام کنند که به طور حتم باید کیفیت افزایش یابد.

نعمت زاده گفت: گردش مالی صنایع خودرو 12 میلیادر دلار است که امیدواریم سال آینده با رشد 20 درصدی مواجه شویم.


بالاخره پس از 30 ماه عدم تغییر در قیمت نان، اصلاح قیمت نان رسما کلید خورد.


وزیر صنعت و معدن و تجارت در مراسم موافقت نامه اصولی میان ورزای ایران وروسیه از مذاکرات جهت تسهیل صدور روادیدی برای تجار ایران و روسیه خبر داد

وزیر صنعت با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما افزایش تولید خودرو و صادرات است گفت: در این راستا ساخت قطعات باکیفیت بالا از اولویت‌های این صنعت می‌باشد.

کرمی با اشاره به لزوم آزادسازی قیمت نان گفت:با آزادسازی قیمت نان رقابت بیشتر می شود ودر پی آن کیفیت نان افزایش می یابد.

انتهای پیام/








برچسب ها: تجارت ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار