وزیر علوم گفت: دانشجویان از مسائل سیاسی باید مطلع باشند اما سیاست زدگی و سیاست گریزی بد است. به نحو کامل و جامع رسیدگی شد و بخش دیگر آن که مربوط به مکان یابی برای پذیرش دانشجویان است نیز حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ فرهادی وزیر علوم در جلسه ارائه گزارش عملکرد یکساله و رونمایی از منشور دانشجویی ضمن اشاره به فعالیت‌های یکساله فرهنگی گفت: دانشجویان از مسائل سیاسی باید آگاهی داشته باشند.

وی افزود: امسال معاونت فرهنگی سال پر مشغله‌ای داشته است چنانچه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید فعالیت موثری در زمینه فرهنگ در دانشگاه‌ها شکل گیرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها همان ماموریت اصلی تربیت دانشجو و انسان‌هایی که عالم، کارآمد، ماهر و دارای یک تخصص و یک علم هستند را باید داشته باشد.

فرهادی تصریح کرد: دانشجویان سرمایه‌های انسانی ما هستند و در تمامی حوزه‌ها باید حضور داشته باشند.

وی با اشاره به تشکل‌های دانشجویی گفت: تشکل‌ها باید قانونمند و در چارچوب قانون باشد اما به شکل یک تفکر و یا جناح خاصی نباشند.

وی تصریح کرد: اینکه دانشگاه و یا دانشجویان سیاسی باشند طبیعی است اما سیاست زدگی و سیاست گریزی بد است. چنانچه مسائل فرهنگی نباشد در حاشیه قرار بگیرد بلکه باید متن و اصل کار باشد.

وی در پایان با اشاره به قضیه بورسیه‌ها خاطر نشان کرد: بحث بورسیه‌ها به نحو کامل و جامع رسیدگی شد و بخش دیگر آن که مربوط به مکان یابی برای پذیرش دانشجویان است نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.