باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد از بين رفتن اعتماد بين پليس و مردم آمريکا يک مشکل ملی است که بايد آن را حل و فصل کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،  رئیس جمهور آمریکا گفت: ما آنطور که باید قوی باشیم، قوی نیستیم. 

اوباما پس از دیدار با برخی مقامات انتظامی،مذهبی و رهبران جوامع محلی آمریکا در کاخ سفید گفت: همانطور که هفته گذشته اعلام کردم تصمیم هیئت منصفه فرگوسن سبب مطرح شدن مشکلاتی شد که منحصر به سنت لوئیس و یا منطقه دیگری در زمانه ما نمی شود و این نشان دهنده بی اعتمادی است که در بین بسیاری از ادارات پلیس و جوامع رنگین پوست ما مشاهده می شود.این احساس وجود دارد که در کشوری که یکی از اصول اساسی و شاید مهمترین آن برابری بر اساس قانون است،بسیاری از افراد و به ویژه با جوانان رنگین پوست منصفانه رفتار نمی شود.

وی افزود: همانطور که هفته گذشته گفتم زمانی که هر بخشی از خانواده آمریکا احساس می کند منصفانه با آن رفتار نمی کنند این مشکلی برای همه ما محسوب می شود.این تنها مشکل یک بخش خاص از جامعه یا یک طیف ویژه از جمعیت نمی شود. این به آن معناست که ما آنقدر قدرتمند نیستیم که باید باشیم. زمانی که این موضوع به سیستم قضایی مربوط می شود این به آن معناست که ما در مبارزه با جرایم آنگونه که باید باشیم، نیستیم.

اوباما گفت: لازم است از تلاش اریک هولدر دادستان کل و همچنین دیگر مقاماتی که اینجا حضور دارند به خاطر رفتن به آتلانتا و بررسی این مسائل تشکر کنم. این آغاز جریانی است که ما می توانیم مذاکراتی روراست با جامعه انتظامی ،دانشگاهی،فعالان اجتماعی،مقامات منتخب و مذهبی داشته باشیم تا ضمن تعیین مشکلات باپیدا کردن راه حل هایی موثر به جلو حرکت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود:یکی از مهمترین مسائلی که امروز روی داد این بود که من فرصت دیدار با برخی رهبران مهم جوانان شهر فرگوسن از جمله بریتانی پکت و راشین آلدریج را که هر دو آنها در کمیته فرگوسن حضور داشتند به دست آوردم. من مسائل زیادی را از جوانان این منطقه شنیده ام. آنچه مرا نگران کرده این است که آنها احساس می کنندحقایق را آنگونه که انتظار داشته اند با توجه به آنچه تجربه کرده اند،نشنیده اند و یا اینکه این حقیقت انکار شده است.آنچه مرا تشویق کرد این بود که سخنان آنها شفاف بود و اینکه آنها به گونه ای سازنده خواهان حل و فصل مشکلات بودند.به نظرم هر فردی شانس شنیدن سخنان آنها را داشته باشد همانند من این احساس را خواهد داشت.

وی افزود: ما همچنین سخنان مقامات انتظامی را شنیدیم و این موضوع به ما یادآوری شد که تا چه حد کار در حیطه انتظامی دشوار است.چه شما در شهری بزرگ و یا در شهری کوچک باشید،همانطور که اریک هولدر به آن اشاره کرد،افسران پلیس حق دارند وارد خانه شما شوند و اگر آنها در وضع خطرناکی قرار داشته باشند آنگاه ما می توانیم خود را به جای آنها بگذاریم و درک کنیم که آنچه آنها انجام می دهند تا چه اندازه دشوار است.من متقاعد شده ام که اگر ما به سختی تلاش کنیم می توانیم مطمئن باشیم که افسران پلیس و رهبران جوامع ما می توانند در مبارزه با جرایم با هم همکاری کنند تا همه احساس امنیت کنند.ما می توانیم با ایجاد اطمینان ،اعتماد سازی کنیم اما این موضوع تنها با برگزاری یک جلسه در واشنگتن حاصل نمی شود.این موضوع به گام های محکم در سراسر کشور نیازمند است.

اوباما گفت:به منظور رسیدن به این هدف ما گام هایی را که باید برداشته شوند،معلوم کردیم.لازم است در اینجا از چاک رمزی کمیسر پلیس فلادلفیا و همچنین لورا رابینسون استاد جرم شناسی در دانشگاه جرج میسون تشکر کنم.آنهاقصد دارند با تشکیل گروه کاری نه تنها به سخنان بخش انتظامی و فعالان اجتماعی و دیگر عوامل دست اندرکار گوش دهند بلکه قصد دارند در مدت نود روز پیشنهاداتی موثر برای جوامع تا نیروهای انتظامی و مردم بهتر با هم تعامل کنند ارائه دهند.اینکه آنها چگونه به هم تکیه کنند،چگونه شفاف باشند.چگونه اعتماد سازی کنند.اینکه چگونه ما می توانیم در تعامل با هم این راهکارها را عملی کنیم می تواند بخشی از این تلاشها باشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این نمی تواند تنها گزارشی بی نتیجه باشد و ما قصد نداریم آنرا در جایی رها کنیم.انتظار من پیشنهاداتی محکم است که بتوانیم آنرا در حیطه فدرال ،ایالتی و ناحیه ای عملیاتی کنیم.انتظار من این است که با آن جرایم کاهش یابد و اعتماد بین پلیس و جوامع افزایش پیدا کند.یکی از مسائلی که در رابطه با فرگوسن در ماه اوت مطرح شد به یکپارچه سازی تجهیزات نظامی در مواجهه با اعتراضاتی که در جوامع روی می دهد،باز می گردد.این موضوعی گسترده تر را در بر می گیرد که آیا ما به طور غیر ضروری نیروهای انتظامی محلی را نظامی می کنیم و اینکه دولت فدرال این موضوع را صورت دهد؟ من دستوری اجرایی را امضاء خواهم کرد که چگونگی موثر بودن این برنامه را تضمین خواهد کرد.ما قصد داریم برنامه ای شفاف ارائه کنیم که بر اساس آن فرهنگ نظامی گری را در نیروهای انتظامی محلی نهادینه نکند.

وی افزود:من قصد دارم به برخی جوامع پلیس منابع مالی را برای آموزش نیروها و از جمله 50 هزار دستگاه دوربین بدنی بیشتر اختصاص دهم .قصد دارم در تعامل با کنگره منابع مالی برای این هدف را تامین کنم تا آنها بتوانند با آموزش بیشتر و دریافت فن آوری لازم به افزایش اعتماد بین جوامع و پلیس کمک کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار