معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که همواره آموزش وپروش در سال های مختلف با کسری بودجه مواجه بوده است گفت: باید نظام بودجه ریزی در آموزش و پرورش اصلاح شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز سیدمحمدبطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در دومین گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود، با  اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در کشور اظهار کرد: فقدان منابع مالی بیشترین تاثیر را در روند این موضوع دارد، باتوجه به این که عواملی مانند نوع فعالیت های آموزش وپرورش، نبود برنامه بلندمدت و نبود نیروی انسانی متناسب ومتخصص دراین حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که تا زمانی که نتوانیم منابع را در آموزش وپرورش  افزایش دهیم، آسیب های اجتماعی بیشتر خود را نمایان می سازند، تصریح کرد: در سال 1393، سهم ‌آموزش وپرورش از بودجه کل کشور 7/10 درصد بوده است که 99 درصد آن صرف هزینه های جاری آموزش وپرورش می شود و به همین دلیل، کمبود اعتبارات در این بخش سبب گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه شده است.

بطحایی با اشاره به این که در 12 سال گذشته، حداکثر سهم آموزش وپرورش از بودجه دولتی 15 درصد بوده است، افزود: این روند از سال 80 تا 92 دارای شیب نزولی بوده به طوری که در سال 92، سهم آموزش وپرورش از بودجه تولید ناخالص ملی به 85/1 درصد کاهش یافته است و به همین دلیل کسری بودجه همواره در آموزش وپرورش وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر وجود مشکلات خاص در آموزش وپرورش، خاطر نشان کرد: با اتکای صرف بر منابع دولتی نمی توان آموزش وپرورش را به خوبی هدایت ومدیریت کرد و به همین دلیل باید «توسعه مشارکت ها» را به عنوان یک سیاست راهبردی در تمام ارکان آموزش وپرورش اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم آموزش وپرورش فارغ از همه مسائل مالی، فقط به کیفیت بخشی مناسب و مطلوب دانش آموزان برسیم، نیاز به بودجه ای معادل 43 هزار میلیارد تومان می باشد که باید 23 درصد کل بودجه دولتی به آن اختصاص بیابد و تقریبا محال است.

بطحایی ماموریت آموزش وپرورش را «تعلیم وتربیت آینده سازان کشور»عنوان کرد و افزود: معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در آموزش وپرورش فقط نقش حمایتی و تسهیل گری در فرآیند آموزشی را برعهده دارد که تلاش می کند، بتواند با استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در آموزش وپرورش منابع را به خوبی مدیریت و سامان دهی کند تا همه ارکان آموزش وپرورش بتوانند از این شرایط به نحو احسن استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اصلاح ، نظام ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صبح امید
۱۷:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
باسلام .متاسفانه اموزش وپرورش باسپردن مسئولیت مدارس که ازبسته های حمایتی دولت استاده نموده واختصاص بودجه کلان به مدیران این مدارس تحت حمایت بسته های اموزشی که این مدیران خوددارای چندین مدرسه غیرانتفاعی واموزش ازراه دور می باشندواین مدیران اکثرا ازمنسوبین ونورچشمی هامی باشندعلاوه برتبعیض وبی عدالتی درامدباداورده وسرشاری رابه جیب این مدیران می ریزند.این مدیران بااستخدام چندنیروی ازادویادانشجووپرداخت کمترین حقوق بااستفاده ازبودجه ای که وزارت برای این مدارس اختصاص داده دررامدخوبی رابه جیب خودزده ومتاسفانه هیچکس هم پیگیرنیست .ان وقت جناب اقای بطحائی نگران کمبودبودجه واعتباراست .جناب اقای بطحائی بودجه کافی هست اما نظارت جدی ودقیق وشفاف نیست