معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به کاهش جمعیت امروز دانش‌آموزی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت دانش‌آموزی نوسان شدید تعداد کارکنان آموزش و پرورش را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در همایش علمی ذیحسابان، رؤسای حسابداری و کارشناس مسئولان تنظیم حساب‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش آموزش و پرورش در جوامع امروزی و نقش آموزش و پرورش عمومی در پیشرفت آینده کشور اظهار کرد: ریشه‌های تفاوت جوامع امروزی با یکدیگر را باید در نوع آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آنها جستجو کرد.

وی، فراهم کردن بستر لازم برای بهره‌وری مفید و سازنده از منابع آموزش و پرورش و اصلاح زیرساخت‌ها را از جمله موجبات رضایت‌مندی معلم، کیفی شدن برنامه‌ها و رشد و بهبود فضاهای آموزشی کشور عنوان کرد.

بطحایی توسعه فردای کشور را در گروی کیفی بودن تعلیم و تربیت دانست و افزود: با مطالعه پیشینه کشورهای توسعه یافته به این نتیجه خواهیم رسید که توسعه یافتگی پایدار این کشورها برخاسته از توجه و سرمایه‌گذاری آنها در بخش آموزش و پرورش عمومی امروز بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از کاهش جمعیت امروز دانش‌آموزی نسبت به سال‌های گذشته سخن گفت و تصریح کرد: کاهش جمعیت دانش‌آموزی نوسان شدید تعداد کارکنان آموزش و پرورش را به دنبال داشته است.

وی با اعلام افزایش سهم بودجه پرسنل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاهش مصارف و هزینه‌ها و افزایش منابع درآمدی از وظایف اصلی این وزارت برای حرکت به سمت کیفی شدن امور آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

بطحایی، مهیا شدن زمینه لازم برای افزایش بهره‌وری از منابع آموزش و پرورش را مهم برشمرد و یادآور شد: فراهم نمودن بستر لازم برای بهره‌وری با اصلاح زیرساخت‌ها، رضایت‌مندی معلم، کیفی شدن امور آموزشی و پرورشی و رشد و بهبود فضاهای آموزشی همراه بود.

وی تصریح کرد: تنظیم سیاست‌های درآمدی این وزارتخانه برای سال آتی ما را به خط تراز منظور شده جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها نزدیک خواهد کرد.

بطحایی، افزایش بنیه علمی و امور تربیتی دانش‌آموزان را از جمله مهمترین وظایف مسئولان آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت، کم کردن سهم اعتبارات پرسنلی، افزایش سهم بخش غیردولتی در آموزش و پرورش بهینه شدن مدیریت سرمایه‌ها و دارایی‌ها و در نهایت تفویض اختیار به سطوح پایین سازمانی از مهمترین راهکارهای لازم برای تأمین منابع جهت ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.