وی نیروی انسانی کارآمد را رکن اصلی آموزش وپرورش خواند و افزود: همواره کمبود امکانات و اعتبارات در آموزش وپرورش باعث ایجاد فاصله در مسائل کیفیت بخشی در آموزش می شود که باید برنامهریزیها را به سمت کاهش فاصله سوق داد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که تدوین سند تحول بنیادین حدود 10 سال زمان برد، تأکید کرد: چنانچه در اجرای طرحهای بزرگ آموزش وپرورش «نگاه منابعی» لحاظ نشود قطعا اجرای آن تداوم نخواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات، منابع آموزشی و انگیزش معلمان نیز در اجرای بهتر طرحها می تواند نقش به سزایی داشته باشد و گام مؤثری در کاهش فاصله کیفیت بخشی در مدارس با منابع را ایجاد خواهد کرد.
بطحایی سهم بودجه آموزش وپرورش از اعتبارات دولتی در سال 94 (7/9 درصد) عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم در بخش تخصیص منابع واعتبارات به آموزش وپرورش در حد استطاعت خود کمک کرده است به طوری که این رقم در سال 92، حدود 8 درصد بوده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: رشد نیروی انسانی و کاهش اعتبارات دولتی در 10 سال گذشته ضربه بزرگی به منابع آموزش وپرورش زده است که باید با سامان دهی نیروی انسانی، کوچک سازی بخشهای اداری، جذب منابع غیردولتی و صرفه جویی در هزینههای غیراولویتدار شرایط را برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش وپرورش فراهم کنیم.
وی با بیان این که اجرای طرح ها در آموزش وپرورش همواره با مشکلات زیادی همراه بوده است، گفت: داشتن «نگاه منابعی» به اجرای طرحها می تواند سبب استمرار آن در ادامه فعالیتها باشد.
انتهای پیام/