شهردار منطقه ۱۵ از آغاز سراسری برنامه‌های تفکیک زباله از مبدا در جنوب شرق تهران خبر داد و گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ۱۸۹ هزار خانوار منطقه ۱۵ تحت آموزش بازیافت قرار خواهند گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انجمنی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر آموزش‌های چهره به چهره، کیسه‌های مخصوص پسماند خشک و بروشورهای آموزشی نیز در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته انجمنی طرح تفکیک زباله از مبداء از تیرماه سال جاری به صورت پایلوت در ناحیه یک آغاز و براین اساس آموزش‌های مرتبط به همراه کیسه‌های مخصوص پسماند خشک به تمام پلاک‌ها، مدارس، مساجد و مجتمع‌های تجاری داده شد.

شهردار منطقه با اشاره به خروجی این طرح خاطرنشان کرد: توزیع 103 هزار کیسه مخصوص پسماند خشک، بیش از 37 هزار برگ بروشور آموزشی، بیش از 2 هزار اقلام تشویقی و 400 مخزن پسماند خشک به مدارس و مساجد ازجمله اقداماتی است که در قالب این طرح اجرایی شده است.

وی به کاهش چشمگیر حجم زباله‌های‌تر در منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای چنین اقداماتی به جمع آوری بیش از 163 هزار کیلوگرم پسماند خشک و کاهش چشمگیر حجم زباله‌های‌‌تر در منطقه انجامید.

انجمنی همچنین از جانمایی 5 غرفه جدید بازیافت خاطرنشان کرد: براین اساس تعداد غرفه های بازیافت سطح منطقه از 6 به 11 غرفه افزایش یافت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: زباله ، خانوار ، تفکیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار