معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت : نیروگاه بادی خواف تا سال آینده وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،هوشنگ فلاحتیان در نشست کارگروه تخصصی برق شهرستان رشتخوار افزود : شهرستان خواف از نظر اطلس باد در جهان جزو مناطق کم نظیر است و نیروگاه بادی خواف ظرفیت تولید 575 مگاوات برق را دارد.


وی گفت: در حالی که ضریب تولید باد در سایتهای جهانی حداکثر 25 درصد است این ضریب در منطقه خواف بالای 50 درصد است.


وی تونل باد خواف را بزرگترین تونل بادی جهان دانست و گفت: ساخت نیروگاه برق بادی با توجه به ظرفیت بالای وزش باد موجب شده است این واحد نیروگاهی به جای 40 درصد متوسط جهانی با بیش از 60 درصد ظرفیت اقدام به تولید برق پاک کند.


معاون وزیر نیرو همچنین افزود: با توسعه بهره برداری انرژیهای بادی در خواف علاوه بر تامین برق منطقه می توان مازاد آن را به کشورهای همسایه صادر کرد.

هم اکنون 300 مگاوات برق تولیدی از طریق انرژیهای بادی با سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی شامل شرکتهای فناوریهای پاک ، آسیاسازان مدرن ، آریان مهباد، تیزباد نیرو و مپبنا در این شهرستان تولید می شود.

وی کاهش آلایندگیهای زیست محیطی ، افزایش بازده و پایداری شبکه برق ، کاهش اتلاف انرژی ، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و گازوئیل را مهمترین دستاوردهای ساخت و توسعه نیروگاههای برق بادی و خورشیدی در کشور برشمرد.

فلاحتیان گفت : هم اکنون کمتر از نیم درصد برق کشور از طریق انرژیهای تجدیدپذیر نظیر باد و خورشید تولید می شود و افزایش سهم انرژیهای تجدیدپذیر در تولید برق کشور به 15 درصد از برنامه های دولت است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: مشهد ، نیروگاه ، بادی ، خواف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.